Siyaset dünyasından Balbay mesajları
Mustafa Balbay'ın tahliye kararı üzerine siyaset dünyasından ilk mesajlar geldi.
2013.12.09 19:53 - Son Güncellenme: 2013.12.09 21:02 - Siyaset - HABER MERKEZİ
KEMAL KILIÇDAROĞLU:
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesinin, Ergenekon davasının tutuklu sanıklarından CHP İzmir Milletvekili Mustafa Balbay'ın tahliyesine ilişkin "Aramıza hoşgeldin sevgili Mustafa Balbay, özlemiştik" değerlendirmesinde bulundu.
CHP Basın Biriminden yapılan yazılı açıklamada, Kılıçdaroğlu'nun, Balbay'ın tahliyesiyle ilgili mutluluğunu kısa mesajlarla paylaştığı bildirildi.
Açıklamada, "CHP lideri Kılıçdaroğlu, cep telefonlarına gönderdiği mesajda 'Aramıza hoş geldin Mustafa Balbay, özlemiştik, seni çok seviyoruz' dedi" ifadesine yer verildi.
BÜLENT ARINÇ:
BAŞBAKAN Yardımcısı Bülent Arınç, Ankara Sincan Cezaevi'nde tutuklu bulunan CHP Milletvekili Mustafa Balbay'ın tahliye edilmesine ilişkin görüşlerini NTV'de açıkladı.
Tahliye kararının gecikmiş olmasına rağmen kamu vicdanını rahatlattığını belirten Arınç, "Öncelikle geçmiş olsun. Ailesine, çocuklarına Cumhuriyet Halk Partisi camiasına geçmiş olsun. Kendilerini kutluyorum. Yaklaşık olarak 2 buçuk yıl önce uzun tutukluluk sürelerinin, tutuklamaların cezaya dönüştürülmemesi gerektiğini söylemiştim. Her şeye rağmen tahliye olmalıydı. Gerekçesi yayınlanmamakla beraber, uzun tutukluluk bir hal ihlalidir denildi. AYM kararının süratla uygulanması gerektiğini söylemiştim. Tahliye kararı gecikmiş de olsa kamu vicdanını rahatlatmıştır. Hukuk herkese lazım. Adelet herkese lazım" diye konuştu.
Bülent Arınç, Mustafa Balbay hakkında verilen kararın tutuklu bulunan diğer milletvekillerinin yanı sıra sivil diğer tutuklular için de uygulanması gerektiğini ifade etti.
CEMİL ÇİÇEK:
TBMM Başkanı Cemil Çiçek, "Sayın Mustafa Balbay'ın tahliyesinden memnuniyet duydum. Geç de olsa bunun gerçekleşmesine sevindim. Umut ederim, uzun süreli tutuklu kalmış olanların da mağduriyetleri giderilir" dedi.
Çiçek, AA muhabirinin sorusu üzerine, İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi'nin, Ergenekon davasının tutuklu sanıklarından CHP İzmir Milletvekili Mustafa Balbay'ın tahliyesiyle ilgili kararını değerlendirdi.
Meclis Başkanı Çiçek, ""Sayın Mustafa Balbay'ın tahliyesinden memnuniyet duydum. Geç de olsa bunun gerçekleşmesine sevindim. Umut ederim, uzun süreli tutuklu kalmış olanların da mağduriyetleri giderilir" diye konuştu.