Sağlık Bakanlığı 16 bin 500 alım yapacak
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, "16 bin 500 sağlık personelinin alımı ile ilgili Maliye Bakanlığı ile anlaştık" dedi.
2017.02.15 14:18 - Son Güncellenme: 2017.02.15 14:18 - Sağlık - HABER MERKEZİ
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.
Akdağ'ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
SEZARYENE CEZA
Gereksiz sezaryen anneleri ve bebeklerini riske atan bir işlem. Sezaryen ihtiyaç olduğunda hayat kurtarır. Bunun için imkanı oluşturmuş durumdayız Türkiye'de. Ama bunun anlamı normal doğum yapabilecek bir insanın sezaryenle bebeğinin alınması değildir. Anneler bunun önemini bilmeyebilirler. İş yükü bize düşüyor. Sezaryen oranlarının artışında anneleri suçlayıcı tavır içine girenler var. Bu işi yüksek oranda yapan hastaneler 'Aileler istiyor' diyor. Dolayısıyla biz şunu yapıyoruz, ihtiyaç olmadığı anda sezaryen oranlarının yüksek olduğu hastanelerde, bilimsel ölçülere istinaden, bunları değerlendireceğiz. En yüksek oranda cezalandıracağız. Bu işin ticarileşmesine izin veremeyiz. Önümüzdeki birkaç ay içinde uygulamalara başlayacağız. Biz anne ve bebeği korumak zorundayız. İnsanlığın en güzel hadiselerinden biri olan doğumun ticarileşmesine izin vermeyeceğiz. İdari para cezası hastaneler için, yüksek oranda sezaryen yapan ekipler de eğitime alınacak.
16 BİN ALIM
Maliye Bakanlığımız ile yaptığımız görüşmelerde 16 bin 500 kişi için anlaşmış durumdayız, 2017 yılı için. 16 bin 500'ün üstüne eklemek istiyorum. Çünkü yeni hastaneler yapıyoruz, yoğun bakımlarımızı düzenliyoruz. 3 bin 900'ü hemen önümüzdeki ay alım işlemini tamamlayacağız. Kalan kısmını da yıl içerisinde. 16 bin 500 kişinin içinde doktorlar yok. Çünkü doktorlar Maliye Bakanlığı ile istihdam edilmiyor. Aşağı yukarı 13 bin doktor istihdam edeceğimizi düşünüyoruz. Tahminen 17 bin civarında da şirket çalışanı istihdam edeceğiz. Sağlık meslek liseleri ve sağlık bölümünden üniversite mezunu var. Doğrusu biz hem hakkaniyet açısından daha uzun süreli eğitim alma açısından üniversite mezunlarına ağırlık vereceğiz. Lise mezunlarını da istihdam etmeye çalışacağız.