Restoranların servis ücreti alması hak mı?
Dışarıda yemek yemek zaten pahalı... Bir de servis ücreti adı altında müşteriden para alınıyor. Peki işletmelerin bu parayı alması hak mı? İtiraz mümkün mü?
2024.08.07 10:24 - Son Güncellenme: 2024.08.07 10:26 - Güncel - HABER GLOBAL
Yüksek yemek fiyatlarına bir de servis ücreti ekleniyor.
Fiyatlar artmaya devam ediyor.
Bir yükümlülük yok ama servis ücretleri harcamaya göre artıyor.
Adisyona yansıtılan servis ücreti uzun süredir tartışma konusu.
Hiçbir yasal dayanağı olmamasına rağmen çoğu müşteri, işletmeyle sorun yaşamamak için ödemek zorunda kalıyor.
Tüketici Kanunu'na göre müşteriden fazla para isteyen işletmelere ceza kesiliyor. Ancak çoğu müşteri, uğraşmak istemediği için ödeyip gidiyor.
Bunu fırsat bilen işletmeler de servis ücreti almaya devam ediyor. Ödediğiniz servis ücretini de geri almak mümkün.