Renault yönetimi: Eylemlere son verildi
Bursa'daki tarihi metal direnişinin başladığı Renault'da, işçi temsilcileriyle yapılan çok sayıda görüşmenin ardından fabrika yönetiminden flaş bir açıklama geldi. "Fabrikamızdaki eylemlere bugün itibariyle son verilmiştir" denilen açıklamada, "08.00-16.00 vardiyasında çalışanlarımız işbaşı yapacaktır" ifadeleri kullanıldı. Yönetim bu açıklamayı yaptı ama fabrika önünde binlerce metal emekçisi direnişini sürdürüyor.
2015.05.26 23:00 - Son Güncellenme: 2015.05.27 07:58 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Reno eylemcileri fabrika dışında
Bursa'daki metal direnişinin sürdüğü tek adres olan Renault'da fabrika yönetiminden flaş bir açıklama yapıldı.
"Fabrikamızdaki eylemlere bugün itibariyle son verilmiştir" denilen açıklamada, "08.00-16.00 vardiyasında çalışanlarımız işbaşı yapacaktır" ifadeleri kullanıldı.
Açıklamada ayrıca, "Yaşanan süreçten dolayı hiçbir çalışanın sözleşmesi feshedilmeyecektir. Oyak Renault tarafından işçiler aleyhine Cumhuriyet Savcılığına yapılan şikayetten vazgeçilecektir, 1 hafta içinde tüm çalışanlara net 1.000 TL avans ödemesi yapılacaktır. Çalışanlara asgari net 600 lira prim verilecektir. Banka maaş ödemeleri promosyonu olarak çalışanlara ortalama 480 TL prim ödemesi yapılacaktır" denildi.
Reno yönetimi bu açıklamayı yaptı ancak, fabrika önünde binlerce metal emekçisi direnişlerini sürdürüyor.

Metal İşçileri Birliği, emekçilerin Reno yönetiminin bildirisi üzerinde değerlendirme yaptığını duyurdu. Yapılan değerlendirmenin ardından direnişe devam mı tamam mı demek için sandıklar kuruldu. İşe başlamak isteyenlerin 'Evet', istenilen taleplerin ödeninceye kadar çalışmak istemeyenlerin ise 'Hayır' şeklinde oy kullandığı mini seçime itirazlar oldu. Bazı işçiler ile işçi temsilcileri "Biz kopmak için mi bu direnişe başladık. Bu seçim nereden çıktı. Biz hakkımızı almak için buradayız, işe girmek için 'Evet' diyerek işe başlayanlara hakkımızı helal etmiyoruz. 12 gündür 'ölmek var dönmek yok' diye bağırıyoruz. Üç dakikada kurulan seçim sandığına mahkum ediliyoruz" diye oylamaya itiraz etti. Tepkilerin artması üzerine oylama iptal edildi. İşçilerin fabrika önünde bekleyişleri devam ediyor.


Metal İşçileri Birliği ayrıca şu açıklamayı yaptı:
"Şu an Reno'nun önünde yönetimin açıkladığı bildirge üzerine değerlendirme yapılıyor. Bir kısım arkadaşımız kabul diyor önemli bir bölüm arkadaşımız ise bu bildirgenin talepleri karşılamadığını belirterek mücadeleye devam diyor...
Arkadaşlar açık ki bu bildirgedeki vaatler, direnişin kazanımlarıdır. Ancak bunlar Reno işçisinin taleplerine yanıt vermiyor.
Reno işçisi gücünü ve soluğunu tartmalı, bedeller de ödemeyi göze alan bir tutum alabildiği ölçüde, devam en doğru karardır.
Elbette ki son kararı Reno işçisi verecek. Bu kararın da demokratik bir şekilde alınması gerekiyor. Yani oylamayla... Elbette farklı eğilimler olacak ama demokratik yöntemle çoğunluk ile azınlık belli olacak... Azınlık çoğunluğa uyacak...
MİB özellikle burada işçinin birliğinin bozulmamasını her şeyin üstünde görüyor. Bunun için yaralayıcı ve bütünlüğü bozacak bir davranıştan uzak durulmalı... Sadece öncüler değil mümkün olduğunca her Reno işçisi fikrini söylemeli, tartışılmalı ve ardından da oylama yapılmalı. Çoğunluğun kararına herkes uymalı..."
İşte Reno'nun açıklamasının tamamı:

İLGİLİ GALERİ