Ramazan ayında oruç tutacaklara hayati uyarı! ÖZEL HABER

Ramazan ayında oruç tutacaklara hayati uyarı! ÖZEL HABER

Ramazan ayında hava sıcaklığı nedeniyle oruç tutanların gün boyu aç ve susuz kaldıkları için kan şekerinin düşmesinin hayati önem taşıdığı uyarısında bulunan Bursa Özel Hayat hastanesi Diyetisyeni Dilara Süngü, sahurda yemeden oruç tutulması gerektiğini söyledi.

2014.06.27 08:31 - Son Güncellenme: 2014.06.27 08:31 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Ramazan ayında oruç tutacaklara hayati uyarı! ÖZEL HABER
08:06 Ramazan ayında oruç tutacaklara hayati uyarı! ÖZEL HABER

İLGİLİ VİDEO

Ramazan ayında oruç tutacaklara hayati uyarı! ÖZEL HABER

Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM

Bursa Özel Hayat hastanesi Diyetisyeni Dilara Süngü, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, Ramazan ayının bu yıl en uzun zaman dilimine geldiğini ve Bursa'da oruç tutacak kişilerin 17 saat aç ve susuz kalacağını belirterek, beslenmenin özellikle Ramazan ayında büyük önem taşıdığını söyledi.

SAHURSUZ ORUÇ KESİNLİKLE TUTMAYIN
Ramazan ayında zayıflamaktan çok sağlıklı bir şekilde Ramazan'ı geçirilmesinin önemli olduğuna işaret eden Dilara Süngü, "Ramazan ayında tutulacak oruç ile 6-7 kilo vermeler hedeflenmemeli. Ramazan ayının sonuna kadar vücudu dirençli olarak geçirilebilmeliyiz. Çünkü havalar çok sıcak ve günler çok uzun. Ramazan ayında sahur öğünü mutlaka olmalı. Sahura kalmak istemeyenler olabiliyor ancak sahura kalkılmadığı zaman açlık süremiz 17 saatten 21 saate çıkmakta. Bu yüzden sahur mutlaka olmalı" dedi.

SAHURDA YUMURTA, SEBZE VE MEYVE MUTLAKA TÜKETİLMELİ
Sahurda kahvaltı türü yemekleri önerdiklerini vurgulayan Dilara Süngü, "Sahurda en önemli besin yumurtadır. Çünkü yumurta mideyi en çok tok tutan besindir. Yumurtanın yanında peyniri öneriyoruz. Sahurda mutlaka sebze olmalı. Sebze ve meyveler sulu gıdalar olduğu için vücudun su eksikliğini gün boyu giderecektir. Sahurda 2-3 dilim ekmek yiyorsak bunun 1 dilimi mutlaka çorba ile tüketilmeli. Ramazan'da çorbalar çok önemli. Hacmi bol olduğu için hem çabuk doyurur, hem de susuzluğu önler. Ceviz, fındık ya da badem gibi ürünler sahurda mutlaka tüketilmeli. Çünkü bu ürünler midenin yavaş boşalmasını sağlıyor. Yani daha uzun süre tok olarak mideyi idare edebiliyoruz. Az şekerli bir komposlu da gün boyu su ihtiyacını önleyici üründür" diye konuştu.

ORUCU SİGARA İLE KESİNLİKLE AÇMAYIN
İftarda orucu açarken çok dikkat edilmesi gerektiğini anlatan Diyetisyen Dilara Süngü, "Ramazan ayında oruç tutarken gün boyu aç olduğumuz için kan şekerimiz de düşecektir. İftarda hurma ve su ile orucun açılması gerekiyor. Hurmanın şekerli içeriği bizim kan şekerimizi normale döndürecektir. İftarda orucu açıp bir şeyler yemeden kesinlikle sigara içilmemeli. Eğer oruç açarken hurma yemek istemeyenler, bir kaşık balı suya karıştırıp içebilirler. Hem vücudun şeker ihtiyacı giderilmiş olur, hem de bal midemizi korur" şeklinde konuştu.

DİYET YAPANLAR RAMAZAN'DA NE YAPMALI?
Oruç açıldıktan sonra çorba ile devam edilip 15 dakika yemeğe ara verilmesi gerektiğinin altını çizen Dilara Süngü, sözlerini şöyle sürdürdü;
"İftarda genelde doyduğumuzun 2-3 katı fazla yemek yiyoruz. Ramazan ayı bittiğinde de kilo almış oluyoruz. Ramazan ayında dostumuz olan ürünler kuru baklagillerdir. Kuru baklagiller insan vücudunu uzun süre tok tutar. İftarda mümkün olduğu sürece fazla yememek gerekir. İftardan 2 saat sonra bir ara öğün yapılabilir. Zayıflamak isteyenleri 5-6 ayrı öğün ile zayıflatıyoruz. Ramazan'da bu öğün sayısı direk 2'ye düşüyor. Bu yüzden iftardan sonra bir ara öğün yapılması uygun olur."

İFTAR SONRASI 15 DAKİKALIK YÜRÜYÜŞ ŞART!
Diyet yapanlara yürüyüş yapmaları konusunda da öneride bulunan Süngü, "Ramazan ayında iftardan sonra teravih namazı için camiye gidiliyor. Diyet yapanlar namaz kıldıktan sonra en az 15 dakikalık bir yürüyüş yapmaları gerekiyor. Ramazan ayında en çok sorulan sorulardan biri de sütlaç ve dondurma. Sütlaç, içinde süt olan bir tatlı. Sütlaç sağlıklı diye sınırsız tüketmek zararlı olabilir. Diyet yapanlar eğer yarım kase sütlaç yerse günde 1 bardak süt ve 1 dilim ekmeği de yememeli" dedi.

SAHURDAN SONRA HEMEN YATMAYIN!
Sahurdan sonra hemen yatılmaması gerektiğine de işaret eden Dilara Süngü, "Bazı ailelerde etli yemek kültürü var. Sahurda hafif yiyeceklerden yenilmesini öneriyoruz. Ağır yemekler yenildiği zaman sindirim yapmak güçleşeceği için yemek sonrası hemen yatıldığında kişiler rahatsızlanabilir. Sahurda çay içmek yerine 1 bardak süt ya da ayran içmek daha faydalı olacaktır" diye konuştu.
 

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2014.06.27 08:31 - Son Güncellenme: 2014.06.27 08:31 - HABER MERKEZİ
A