Ramadi'de "sokağa çıkma yasağı" başladı
Irak'ın Ramadi şehrindeki polis operasyonu kapsamında sokağa çıkma yasağı ilan edildiği bildirildi.
2014.01.19 18:48 - Son Güncellenme: 2014.01.19 18:49 - Dünya - HABER MERKEZİ
Enbar Valisi Ahmed Halef ed-Duleymi, yaptığı yazılı açıklamada, Irak polisinin terör unsurlarının bulunduğu noktalara düzenlediği operasyon kapsamında Ramadi'de sokağa çıkma yasağı ilan edildiğini bildirdi.
Halktan, ikinci bir uyarıya kadar sokağa çıkmamaları istenilen açıklamada, bölgeyi Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) mensuplarından temizlemek amacıyla operasyonların devam ettiği ifade edildi.
Operasyonlarda 20 kişi öldü
El-Anbar kentinini birçok mahallesinde çıkan çatışmalarda 16'sı güvenlik görevlisi 20 kişi hayatını kaybetti, çok sayıda kişi yaralandı.
Enbar Valisi Ahmed Halef ed-Duleymi tarafından yapılan yazılı açıklamada, Irak polisinin terör unsurlarının bulundukları noktalara düzenlediği temizlik operasyonu kapsamında Ramadi'de sokağa çıkma yasağı ilan edildiği belirtilmişti.
Ramadi'den 2 bin 778 aile göç etti
Bu arada Ramadi kentindeki askeri operasyonlar nedeniyle toplu göç yaşandığı belirtildi.
Irak Göç ve Göçmen Bakanlığı kaynaklarından alınan bilgiye göre, Ramadi ve çevresinde 2 bin 778 aile toplu göç etti.
Ailelerin Enbar içindeki güvenli bölgelere gittiklerini aktaran kaynaklar, barınma sıkıntısıyla karşı karşıya olan ailelere yardım ulaştırmaya çalıştıklarını kaydetti.