'Öldürülen ben olabilirdim'
ABD Başkanı Barack Obama, Zimmerman davası ile ilgili ilk kez canlı yayında konuştu.
2013.07.19 21:59 - Son Güncellenme: 2013.07.19 22:00 - Dünya - HABER MERKEZİ
ABD Başkanı Barack Obama, Zimmerman Davası ile yaptığı açıklamalarda öldürülen 17 yaşındaki siyahi genç Trayvon Martin'i kastederek "Trayvon'un yerinde 35 sene önce ben de olabilirdim." dedi ve davadan beri ilk defa canlı yayında konuyla ilgili yorum yaptı. Obama Amerikalıların ceza yasalarındaki ırk eşitsizliğinin tarihinden haberdar olduklarını ve hükümete bazı yerel yasaların değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Mahkeme jürisi 17 yaşında siyahi bir gençi vurarak öldüren George Zimmerman'a beraat vermiş ve bu karar "ırkçı cinayetleri motive ettiği" gerekçesiyle protesto edilmişti.
FEDERAL MAHKEME YOLU AÇIK
Obama Pazar günü yaptığı yazılı açıklamada jürinin son sözü söylediğini belirtmiş ve sakin olma çağrısı yapmıştı. Bugün ise Obama, ABD'nin yeni nesillerinin ırkçılıkla mücadelede çok başarılı olduklarını, ırkçılığa karşı bakışlarının çok değiştiğini ama hala üzerinde durulması gereken konular olduğunu belirtti. Protestoları kararın insanların beklentilerini karşılamadığı gerekçesiyle anlayışla karşıladığını, davanın yerel mahkemece sonuçladındığını ama bundan sonrasının federal mahkemenin işi olduğunu vurguladı.