Obama ile Ruhani telefonda görüştü

Obama ile Ruhani telefonda görüştü

ABD Başkanı Obama ile İran Cumhurbaşkanı Ruhani, telefonda görüştü. Böylece ABD ile İran arasında 34 yıl aradan sonra ilk kez devlet başkanları düzeyinde görüşme gerçekleşmiş oldu.

2013.09.27 23:16 - Son Güncellenme: 2013.09.27 23:48 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Obama ile Ruhani telefonda görüştü

ABD Başkanı Barack Obama, İran'ın yeni Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani ile telefonda görüştü.

Görüşmeyle ilgili bir açıklama yapan Obama, "İran ile kapsamlı biz çözüme kavuşacağımıza inanıyorum" dedi.

Böylece İran ile ABD 1979 yılından bu yana ilk kez devlet başkanları düzeyinde bir görüşme geçekleştirmiş oldu.

İki ülke bugün dışişleri bakanı düzeyinde bir araya gelmişti. ABD Dışişleri Bakanı John Kerry ve İran Dışişleri Bakanı Cevat Zarif, 6 yıl aradan sonra Birleşmiş Milletler binasında bir görüşme gerçekleştirdi.

İran'ın nükleer programının ele alındığı toplantı sonrası yapılan açıklamalarda iki lider olumlu mesajlar verdi

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2013.09.27 23:16 - Son Güncellenme: 2013.09.27 23:48 - HABER MERKEZİ
A