NASA, gök taşına uzay aracı gönderdi

NASA, gök taşına uzay aracı gönderdi

Bennu adlı gök taşına 2018 yılında inmesi planlanan OSIRIS-Rex'in, toplayacağı kayaç örnekleriyle dünyaya 2023'te dönmesi bekleniyor.

2016.09.09 08:37 - Son Güncellenme: 2016.09.09 08:38 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
NASA, gök taşına uzay aracı gönderdi

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), kayaç örnekleri toplamak için Bennu adlı gök taşına uzay aracı OSIRIS-REx'i gönderdi.

NASA'dan yapılan açıklamaya göre, OSIRIS-REx, ABD'nin Florida eyaletindeki Cape Canaveral Üssü'nden Atlas roketiyle 8 Eylül Perşembe günü yerel saatle 19.05'te fırlatıldı.

OSIRIS-REx'in, gök taşına 2018 yılında inmesi planlanıyor. Uzay aracı, dünyaya yakın olması nedeniyle yaklaşık 500 bin gök taşı arasından seçilen 500 metre çapındaki Bennu'nun haritasını çıkardıktan sonra yüzeyinden kayaç örnekleri toplamaya başlayacak.

OSIRIS-REx'in, toplayacağı kayaç örnekleriyle 2021 yılında Bennu'dan ayrılarak dünyaya 2023'te dönmesi bekleniyor.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2016.09.09 08:37 - Son Güncellenme: 2016.09.09 08:38 - HABER MERKEZİ
A