Nargileyi yasakladılar

Nargileyi yasakladılar

Kenya'da hükümet, son yıllarda gençler arasında hızla yayılan nargileyi yasakladı.

2017.12.29 10:40 - Son Güncellenme: 2017.12.29 10:40 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Nargileyi yasakladılar

Sağlık Bakanlığınca yapılan düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı.

Yeni düzenlemeyle, sağlığı olumsuz etkilediği gerekçesiyle ülke  genelinde nargilenin kullanımı, ticareti ve reklamı yasaklandı.

Düzenlemede, "Hiçbir kimse ya da işletme nargile satamaz, üretemez,  kullanamaz, reklamını yapamaz ya da teşvik edemez." ifadeleri kullanıldı.

Yasaya uymayanlar hakkında yasal işlem başlatılacak. Ayrıca para ve 6  aya varan hapis cezaları verilebilecek.

Kenya, Ruanda ve Tanzanya'nın ardından nargileyi yasaklayan üçüncü  Afrika ülkesi oldu.

Dünyada nargileyi yasaklayan ülkeler arasında Singapur, Pakistan,  Ürdün ve SuudiArabistan bulunuyor.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2017.12.29 10:40 - Son Güncellenme: 2017.12.29 10:40 - HABER MERKEZİ
A