Kuzey Kore lideri Kim, yerel seçimlerde oy kullandı
Kuzey Kore'de yüzde 99.63'lük katılım oranı ile gerçekleşen yerel seçimlerde ülkenin lideri Kim de oy kullandı.
2023.11.27 13:14 - Son Güncellenme: 2023.11.27 13:20 - Dünya - İHA
Kuzey Kore, eyalet, il ve ilçe meclis üyelerini belirlemek üzere gerçekleştirilen yerel seçimler kapsamında sandık başına gitti. Yüzde 99.63'lük katılım oranı ile tamamlanan seçimlerde Kuzey Kore lideri Kim Jong-Un'da sandık başına giderek oy kullandı. Sağlık sorunları nedeniyle sandık başına gidemeyen seçmenler ise gezici sandıklarda oy kullandı. Sandıkların kapanmasının ardından oy sayım işlemleri sürüyor.
Komünist rejimle yönetilen Kuzey Kore'de her 4 senede bir yapılan yerel seçimler, aynı zamanda festival ve kutlamalara sahne oluyor. Adayların seçim propagandası ya da kamuoyu yoklaması yapamadığı seçimler, nüfus istatistiklerini güncellemek amacıyla da kullanılıyor.