Kuzey Irak'ın elektriğini Türkiye karşılanacak

Kuzey Irak'ın elektriğini Türkiye karşılanacak

Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Elektrik Bakanı Yasin Ebubekir, "Kürt bölgesinin elektrik ihtiyacını karşılamak için Türkiye'den bir şirketle anlaştık" dedi.

2013.07.09 16:22 - Son Güncellenme: 2013.07.09 16:22 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
A
Kuzey Irak'ın elektriğini Türkiye karşılanacak

 

Yasin Ebubekir, yaptığı açıklamada, daha önce Irak Elektrik Bakanlığı'nın Türkiye ile yaptığı anlaşmasının yenilenmemesi üzerine Kürt bölgesinin elektrik ihtiyacını karşılamak için firmalarla konuştuklarını belirterek, "Türkiye'den bir şirketle şu an için 150 megavatlık bir anlaşma yaptık. Gerektiğinde anlaşmayı yenileyerek kapasitesini artırabileceğiz" diye konuştu. Türkiye'den gelen elektriğin Zaho'da bulunan 300 megawatlık elektrik santrali üzerinden bölgeye dağıtılacağını aktaran Ebubekir, "Vilayetlerde elektrik tesis ağlarını çoğaltıp gerekli olan elektrik ihtiyacını hem Kürt bölgesine hem de Musul'a aktarabileceğiz. Bu konu hakkında ve özellikle Musul'un elektrik sorunu için hem Musul Valisi ve hem de Türkiye'den yetkililer ile toplantılar yaptık. Tüm çabalarımıza karşın istediğimiz ölçüde kapasiteyi şimdilik arttıramadık ancak bu yöndeki çabalarımız sürüyor" ifadesini kullandı. 

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2013.07.09 16:22 - Son Güncellenme: 2013.07.09 16:22 - HABER MERKEZİ
A