Kış aylarında neden daha çok kilo alıyoruz? Bunlara dikkat! (ÖZEL HABER)
Soğuk havanın etkisi ile metabolizmanın bir miktar hızlandığını, buna bağlı olarak ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacının arttığını belirten Özel Esentepe Hastanesi'nden Uzman Diyetisyen Seher Dallı kış aylarında kilo almamak için önemli tavsiyelerde bulundu.
2019.10.14 10:22 - Son Güncellenme: 2019.10.14 10:54 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Kış aylarında neden daha çok kilo alıyoruz? Bunlara dikkat! (ÖZEL HABER)
EZGİ KAYI - GÜLNAME PAÇA / BURSADA BUGÜN
Kışın kilo almamızın en önemli nedeni, kış aylarında havaların soğumasıyla beraber vücudumuzun ısısını koruyabilmesi için yemek yeme ihtiyacımızın artması.
Vücut üşüdükçe enerji yakmak istiyor ve bunun sonucunda da beyin yeme sinyali veriyor.
Kış aylarında yaşanan kilo artışının, çoğu insanda ortak sorun olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Seher Dallı, "Kışın kilo almanın başında kısalan gündüz süresi ve uzayan gece süreleri etkili oluyor. Çünkü kış mevsiminde havaların soğumasıyla beraber, enerji açığı ortaya çıkıyor. Bu enerjiyi karşılayabilmek için kişide daha fazla yemek yeme isteği oluyor. Fakat gündüz süresinin azalması, gece süresinin uzamasıyla bu almamız gereken enerji daha çok gece vaktine kaymış oluyor. Oysa ki bizim metabolizmamız gündüzden geceye doğru yavaşlamakta. Bizim genelde tükettiğimiz besinler, kalorili besinler olduğu için daha çok glisemik indeksi yüksek karbonhidratlar, yani hamur işleri, pasta ve börek tarzında besinler olduğu için akşam vaktine alımların kayması, daha fazla enerji yani kilo artışına neden olabiliyor" dedi.

'D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ DEPRESYONA NEDEN OLUYOR'
Kısalan gündüz süresi D vitamini eksikliğine sebep oluyor diyen, Özel Esentepe Hastanesi'nden Uzman Diyetisyen Seher Dallı, "Biz biliyoruz ki D vitamini eksikliği kilo verme sürecini olumsuz etkiliyor. Aynı zamanda yağ yakma sürecini olumsuz etkiliyor. Bununla birlikte D vitamini eksikliği kişilerde depresif ve mutsuz bir hale neden oluyor. Kişi depresif durumlardan kurtulmak için genellikle daha çok şekerli ve hamur işi olan besinlere yönelmiş oluyor. Bunlar da yine gün içinde almamız gereken enerjinin fazla olmasına neden oluyor. Havaların soğumasıyla evde daha çok zaman geçirmeye başlıyoruz ve hareketlerimiz kısıtlanıyor. Yazın yürüyerek gittiğimiz yerlere yazın taşıt kullanır hale geliyoruz. Bu durum da enerji harcamamızı azaltmış oluyor. Tükettiğimiz besinler harcadığımız enerjiden fazla olduğu için, kilo artışına sebep oluyor. Biz genelde bu kilo artışını yaza doğru görüyoruz. Çünkü kışın genelde kalın kıyafetler giydiğimiz için, çok fark edemiyoruz fakat ince kıyafetlerin ortaya çıkmasıyla birlikte yaza doğru bir panik oluşuyor. Direkt yazın kilo vermeye yönlenmiş oluyoruz. Yaz ve kış arasında 2 ve 3 kilo farkın olmasını normal kabul ediyoruz ama eğer bu fark 5 ya da 10 kilo oluyorsa, bu durumun düzeltilmesi gerekmekte" şeklinde konuştu.