Kendi camını kendin yap! -ÖZEL HABER
Cam ile kumun sıcak dansıyla yapılan cam işçiliği, şehrin surlarına yaslanan Balibey Han Sanat Çarşısı'nda hayat buluyor. Camı eriterek hayal gücüyle şekillendiren cam sanatçısı Ümmihan Ağırman, atölyesinde meraklılarına bu sanatın inceliklerini öğretiyor.
2013.04.03 09:40 - Son Güncellenme: 2013.04.03 09:49 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Ustası çok olsa da fazla bilinmeyen bir sanat cam işçiliği... Çok zahmetli, ancak eser ortaya çıktığında büyük keyif veren bir uğraş... Cam sanatçısı Ümmihan Ağırman ile camın ateş karşısında erimesini konuştuk. Şehrin surlarına yaslanan Balibey Han'da bulunan cam işleme atölyesinin Ustası Ümmihan Ağırman, sanatının inceliklerini anlattı. Küçük yaşlardan beri cam işçiliğine ilgi duyan Ağırman, aslında Uludağ Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunu ancak onun hayali de ekmek teknesi de cam sanatı olmuş. Camı eriterek hayal gücüyle şekillendiren cam sanatçısı Ümmihan Ağırman, atölyesinde meraklılarına bu sanatın inceliklerini öğretiyor. Bu keyfi yaşamak isteyenlere 'Kendi camını kendin yap' diyerek eğitim veriyor.
HAYAL GÜCÜNÜN SINIRLARINI ZORLUYOR
Yurt dışından özel olarak getirdiği cam çubukları atölyesinde oksijen tüpünden sağladığı yüksek ısıyla eritip şekillendirmeye başlayan Ağırman, hayal gücünün sınırlarını zorluyor. Henüz sıcakken şekil alan ve kum taneleriyle birleştikten sonra can bulan camın şekillenişi hakkında bilgi veren Ağırman, birbirinden renkli çubuklarla dolu masasının başında geçirdiği dakikalardan büyük keyif alıyor.
ÖNCE HİSSEDİN!
Cam çubuklardan harikalar yaratan Ağırman, cama şekil vermek için camı hissetmek gerektiğini söylüyor. Gördüğü her şeyi cam üzerinde hayal eden Ağırman, şu sözlerle açıklıyor ustalığını: "Çalışırken sıcak cama elinizle dokunamıyorsunuz bu nedenle camı hissetmeniz ve tanımanız gerekiyor. Kullanacağınız renkler de ruh halinize göre değişiyor. Hayal ettiğiniz ürünleri küpe, kolye, bileklik ve yüzüğe dönüştürebiliyorsunuz. Özel olarak bu iş için üretilmiş çubukları 800 ile bin 200 derece sıcaklıkta eritip çelik çubuğun etrafında doluyoruz. Öğrendiğiniz teknikle boncuğu oluşturuyorsunuz. Daha sonra özel bir kumda boncuğun büyüklüğüne göre soğutuyorsunuz."