Kapasite kullanımı yılın en yüksek seviyesine çıktı

Kapasite kullanımı yılın en yüksek seviyesine çıktı

2013 yılı Nisan ayında imalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı, geçen yılın aynı ayına göre 1,1 puan azalarak yüzde 73,6 seviyesinde gerçekleşti. Böylece kapasite kullanımı yılın en yüksek seviyesine çıktı.

2013.04.24 16:01 - Son Güncellenme: 2013.04.24 16:02 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
A
Kapasite kullanımı yılın en yüksek seviyesine çıktı

 

Merkez Bankası'ndan yapılan açıklamaya göre, aynı ayda İmalat sanayi genelinde mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı bir önceki aya göre 0,4 puan artarak yüzde 74,3 seviyesinde gerçekleşti.

   
2013 yılı Nisan ayında imalat sanayinde faaliyet gösteren 2531 işyerine "İktisadi Yönelim Anketi" formu gönderilirken, 2052 katılımcıdan yanıt alındı.
  
Mal gruplarına göre kapasite kullanım oranlarında, geçen yılın aynı ayına göre gıda ve içeceklerde artış görülürken, dayanıklı tüketim malları, ara malları, dayanıksız tüketim malları ve yatırım mallarında düşüş görüldü.

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2013.04.24 16:01 - Son Güncellenme: 2013.04.24 16:02 - HABER MERKEZİ
A