Kabus 282 can aldı
282 kişi hayatını kaybettiSuudi Arabistan Sağlık bakanlığı, MERS hastalığının bilançosunu açıkladı. 03 Haziran 2014 Salı 23:34yazıyı büyütyazıyı küçült
2014.06.04 07:08 - Son Güncellenme: 2014.06.04 07:08 - Sağlık - HABER MERKEZİ
Suudi Arabistan'da yaklaşık iki yılda ağır akut solunum yolu yetersizliği sendromunun (SARS) değişik bir türü olan corona virüsü MERS-CoV hastalığı nedeniyle 282 kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, hastalığa yakalananlarla ilgili gerçekleştirilen geniş çaplı araştırmalar sonucunda Eylül 2012'den bu yana 688 kişide hastalık tespit edildiği belirtildi. Hastalık nedeniyle 282 kişinin öldüğü bildirilen açıklamada, 353 kişinin iyileştiği, 53 kişinin tedavisinin ise devam ettiği, virüsle mücadele çalışmalarının sürdürüldüğü vurgulandı.
SARS'ın değişik türü olan corona virüsü, ilk olarak Eylül 2012'de tespit edildi. Suudi Arabistan başta olmak üzere Ortadoğu ülkelerinin korkusu haline gelen corona virüsü, akciğerleri ve böbrekleri tahrip ediyor. Bağışıklık sistemini çökerten virüsün uzun süreli yakın temasla bulaştığı belirtiliyor. Kaynağı hakkında yeterli bilgi olmayan virüse karşı henüz koruyucu aşı veya ilaç tedavisi bulunmuyor.