Japonya, radyoaktif atık suyu okyanusa boşaltmaya başladı

Japonya, radyoaktif atık suyu okyanusa boşaltmaya başladı

Japonya, Fukuşima Nükleer Santrali'nde biriken 1 milyon tondan fazla radyoaktif suyu okyanusa boşaltmaya başladı.

2023.08.24 10:15 - Son Güncellenme: 2023.08.24 10:15 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Japonya, radyoaktif atık suyu okyanusa boşaltmaya başladı

Japonya, 2011'deki depremin ardından meydana gelen tsunamide zarar gören Fukuşima Dai-içi Nükleer Santrali'ndeki radyoaktif atık suyu okyanusa boşaltmaya başladı.

Santraldeki su 2011'deki deprem ve tsunamide hasar gören reaktörleri soğutmak için kullanılmıştı.

Japonya, nükleer santralde biriken bir milyon tondan fazla radyoaktif suyun okyanusa tahliyesinin bugün başladığını duyurdu.

Açıklamanın ardından ilk tepki Pekin yönetiminden geldi. Atık suyun tahliyesinin başlanması kınanarak bunun "oldukça bencil ve sorumsuzca olduğu" belirtildi.

Tahliye konusunun sınır ötesi etkileri olan büyük bir nükleer güvenlik sorunu yarattığı vurgulanarak "Yalnızca Japonya'nın özel meselesi değildir" denildi.

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı raporunda radyoaktif suyun tahliye planının güvenlik standartlarıyla uyumlu olduğu belirtilmişti.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2023.08.24 10:15 - Son Güncellenme: 2023.08.24 10:15 - HABER MERKEZİ
A