Japonlar 9,0'lık depremi unutmadı

Japonlar 9,0'lık depremi unutmadı

Japonya'da geçen yıl meydana gelen 9,0 büyüklüğündeki depremin birinci yıldönümünde ülke çapında anma töreni yapıldı.

2012.03.11 10:06 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Japonlar 9,0'lık depremi unutmadı

Deprem ve depremin tetiklediği tsunaminin vurduğu kuzeydoğu kıyıları boyunca ve ülkenin diğer bölgelerinde, insanlar yerel saatle depremin olduğu 14.46'da saygı duruşuna bulundu.
Sahil kasabası Rikuzentakata'da çalan siren eşliğinde bir Budist rahip büyük bir çanı çalarken, başkent Tokyo'daki Ulusal Tiyatro'da İmparator Akihito ile Başbakan Yoşihiko Noda, yüzlerce kişinin yer aldığı anma törenine katıldı.
Japonya'da 11 Mart 2011'de meydana gelen 9,0 büyüklüğündeki deprem ve tsunamide 19 binden fazla insan hayatını kaybetmiş, Fukuşima Daiçi nükleer santralinde meydana gelen hasar ve radyoaktif sızıntı başta Japonlar olmak üzere tüm dünyayı korkutmuştu.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2012.03.11 10:06 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - HABER MERKEZİ
A