İspanya, AB disiplin sürecinden çıktı

İspanya, AB disiplin sürecinden çıktı

Avrupa Birliği (AB), yüksek bütçe açığını düşürdüğü için İspanya'ya uygulanan disiplin sürecine son verme kararı aldı.

2019.06.14 17:20 - Son Güncellenme: 2019.06.14 17:20 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
İspanya, AB disiplin sürecinden çıktı

AB Konseyi, yüksek bütçe açığı gerekçesiyle İspanya'ya uygulanan  disiplin sürecinin yürürlükten kaldırılmasına karar verildiğini açıkladı.

İspanya'nın son yıllarda bütçe açığını düşürmeye yönelik politikaları  etkin biçimde uyguladığına işaret edilen açıklamada, İspanya'nın 2017 yılında  yüzde 3,1 olan bütçe açığının 2018'de yüzde 2,5 düzeyine indiği belirtildi.

Açıklamada, AB Komisyonu tahminlerinde İspanya bütçe açığının 2019'da  yüzde 2,3, 2020'de de yüzde 2'ye gerilemesinin beklendiği kaydedildi.

AB kurallarına göre, üye ülkelerin bütçe açıklarının Gayri Safi  Yurtiçi Hasıla'larının (GSYH) yüzde 3'ünü, kamu borçlarının da GSYH'larının yüzde  60'ını geçmemesi gerekiyor. Bu sınır aşıldığında uygulanacak tedbirlerin AB  Komisyonuna bildirilmesi ve etkin mücadelenin yapılması gerekiyor.

Aksi takdirde söz konusu ülkeye yönelik "aşırı açık prosedürü" adlı  disiplin süreci uygulanabiliyor. Disiplin süreci sonunda ülkeye ekonomik  yaptırımlar söz konusu oluyor.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2019.06.14 17:20 - Son Güncellenme: 2019.06.14 17:20 - HABER MERKEZİ
A