IŞİD'e müdahale sinyalı

IŞİD'e müdahale sinyalı

Kuzey Irak'ta Mahmur'u da ele geçirerek ilerleyişine devam eden IŞİD'e ABD'nin müdahale edebileceği iddia edildi.

2014.08.07 22:10 - Son Güncellenme: 2014.08.07 22:11 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
IŞİD'e müdahale sinyalı

Kuzey Irak'ta Irak Şam İslam Devleti Örgütü (IŞİD) Mahmur kasabasını ele geçirdi.

Türkiye'den giden 12 bin sığınmacının bulunduğu Mahmur Kampı gelişme üzerine tamamen boşaltıldı.

IŞİD gün içinde de Irak'ın en büyük azınlık kasabası olarak bilinen Karkuş ile Bartulla'yı ele geçirmişti.

Örgütün bu ilerleyişi nedeniyle binlerce Hristiyanın evlerini terkedip yollara düştüğü belirtiliyor.

Kuzey Irak'ta faaliyet gösteren dev petrol şirketleri de çalışanlarını bölgeden çekmeye başladı.

Bu arada Amerikan Başkanı Barack Obama, Irak'ta ilerleyişini sürdüren IŞİD'e müdahale edebileceklerinin sinyalini verdi.

İddia New York Times gazetesinden geldi.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2014.08.07 22:10 - Son Güncellenme: 2014.08.07 22:11 - HABER MERKEZİ
A