"İşçisin sen, işçi kal"
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, eskiden meslek lisesi öğrencilerine "İşçisin sen, işçi kal" denilerek katsayı uygulandığını söyledi.
2013.04.05 18:25 - Son Güncellenme: 2013.04.05 18:53 - Siyaset - HABER MERKEZİ
Kartepe'nin Rahmiye köyü sınırlarında Mehtap Mutfak Eşyaları'nın sahibi Mehmet Öncel tarafından yaptırılan Kamer Öncel Anadolu Sağlık Meslek Lisesi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'ün katılımıyla açıldı.
Bakan Nihat Ergün, okulun temelinin atıldığı günü hatırladığını belirterek, "Bir yıl gibi bir zamanda okul bitti. Geçen yıl eğitime başladı. Eskiden olsa uzun sürerdi. Adeta binalar çürümeye terk edilirdi. Çok şükür Türkiye o dönemleri geride bıraktı. Şimdi hızlı bir şekilde başladığımız işleri bitiriyoruz" diye konuştu.
Konuşmasında bir dönem meslek lisesi öğrencilerine uygulanan katsayı konusuna değinen Bakan Ergün, "'Sen buraya girdin, daha ileriye gitme', ayağına koca koca taşlar bağlayıp durduruyorlardı çocukları. Böyle değil artık, herkes gerçekten imkan ve kabiliyeti ölçüsünde her işi yapmaya muktedir. Eskiden bu çocukların yolunu kesmişiz, neden 'İşçisin sen işçi kal'. Meslek lisesinden geldiysen başkasının 100 katı kabiliyetli olman lazım demişiz" ifadelerini kullandı.
Bakan Ergün'ün konuşmasının ardından eğitime destek veren hayırsever Mehmet Öncel ve anne-babasına plaket takdim edildi. Bakan Ergün kurdele kesiminin ardından okulu inceledi ardından öğrencilerle sağlık üzerine sohbet etti.
Sağlık Meslek Lisesi müfredatına uygun olarak yapılan ilk proje olma özelliği taşıyan okulda 16 derslik 7 laboratuvar, 5 adet atölye bulunuyor.