İran yine uzaya maymun gönderdi
İran, bir kez daha uzaya maymun gönderdiğini duyurdu.
2013.12.14 15:25 - Son Güncellenme: 2013.12.14 15:28 - Dünya - HABER MERKEZİ
00:30
İLGİLİ VİDEO
İran uzaya maymun göndermeye doymadı
Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, "Fargam" isimli maymunun sağlıklı olarak uzaydan dünyaya döndüğünü açıkladı. İran devlet kanalı ise içinde maymun bulunan uydunun yaklaşık 120 kilometre yüksekliğe çıktıktan sonra 15 dakika uzayda kaldığını ve başarılı bir şekilde geri döndüğünü bildirdi.
İran, 28 Ocak'ta "Öncü" isimli ilk araştırma uydusunu uzaya göndermişti. İran'ın ilk maymunlu uçuş programı, uydunun dünyaya dönmesinden sonra farklı bir maymuna ait görüntülerin yayınlanması nedeniyle soru işaretlerine yol açmıştı.