İran'ın Suriye'deki kırmızı çizgisi
İran Dışişleri Bakanı, Suriye'deki kırmızı çizgilerinin kimyasal silah kullanımı olduğunu söyledi.
2013.04.30 15:34 - Son Güncellenme: 2013.04.30 15:34 - Dünya - HABER MERKEZİ
İran, BM'ye gönderdiği mektupta Suriye'deki kırmızı çizgilerinin kimyasal silah kullanımı olduğuna vurgu yaptı.
Mehr Haber Ajansı'nın aktardığına göre, İran'da düzenlenen bir törende konuşan İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Ali Ekber Salihi, önceki akşam Obama ve Putin arasında Suriye'de kullanılan kimyasal silahlarla ilgili yapılan görüşmeyi değerlendirdi. Dışişleri Bakanı, İran'ın kimyasal silah kullanımı hususunda BM Genel Sekreteri Ban Ki-Moon'a gönderdiği mektuba işaret ederek, kimyasal silah kullanımı İran'ın kırmızı çizgisi olduğunu söyledi.
Bakan Salihi, İran İslam Cumhuriyeti'nin her çeşit kitle imha silahın kullanılmasını karşı olduğu gibi Ayetullah Hamaney'in fetvasına göre bu silahların üretimi, depolanması ve kullanımına da karşı olduğunu belirtti.
Salihi, İran'ın dış politikası temelli olarak kimyasal silahların yanısıra kitle imha silahlara ve onu kullananlara karşı olduğunu da konuşmasına ekledi.