İlk palamuttan mıhlama

İlk palamuttan mıhlama

Av yasağının sona ermesiyle denize açılarak ''Vira Bismillah'' diyen balıkçılar ilk tuttukları balıklardan mıhlama yaptı.

2012.09.01 10:25 - Son Güncellenme: 2012.09.01 10:26 - Yaşam - HABER MERKEZİ
A
İlk palamuttan mıhlama

Ordulu balıkçılar, 1 Eylül'de sona eren av yasağının sonrasında gece saat 00.00 gösterirken denize açılarak ''Vira Bismillah'' dedi. Çeşitli boy kayıklarla denize açılan balıkçılar, gece boyunca denize attıkları ağlardan palamut topladı.
Gülyalı Balıkçı Kooperatifleri Başkanı İnan Sağlam, AA muhabirine yaptığı açıklamada yeni sezonu değerlendirdi.
Yeni sezonun bütün balıkçıların heyecanla beklediğini ve hazırlandığını dile getiren Sağlam, ''Yeni sezon için aylardır hazırlandık. 1 Eylül'de sona eren av yasağının ardından gece saat 00.00 olduğunda balıkçılarımız denize açılarak 'Vira Bismillah' dedi. Sezonun tüm balıkçılarımıza hayırlı olmasını dilerim'' diye konuştu.
Av yasağının kalkması ile birlikte denize açılan balıkçılar tuttukları ilk palamutların mıhlamasını yaparak kayıkta hep birlikte yemeyi tercih etti.
Öte yandan İstanbul Kumkapı'daki balıkçılar, ''Gırgır'' teknelerine getirilen av bölgeleri yasakları ve av derinliğinin 18 metreden 24 metreye çıkartılmasını protesto amacıyla 3 gün denize çıkmama kararı aldı.
Düzceli ve Sakaryalı balıkçılar, şiddetli poyraz nedeniyle denize açılamazken, Samsun'un Dereköy Limanı'ndaki balıkçılar ise ilk gün elleri boş döndü.

Diğer Yaşam Haberleri için tıklayın


2012.09.01 10:25 - Son Güncellenme: 2012.09.01 10:26 - HABER MERKEZİ
A