Hırsızlara büyük darbe
Ankara polisi, otomobil hırsızlığı yapan bir şebekeye yönelik düzenlediği operasyonda 29 kişiyi gözaltına aldı.
2012.04.09 15:12 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Güncel - HABER MERKEZİ
Ankara Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Oto Hırsızlık Büro Amirliği ekiplerinin 6 ay süren takibi sonucunda bir şebekenin lüks araçları çaldıkları belirlendi. Şebekenin Ankara, Yozgat ve Antalya'da 35 oto hırsızlığına karıştığı tespit edildi. Yapılan tespitlerin ardından düzenlenen 'E-30 ' adı altında düzenlen operasyonda aralarında şebekenin elebaşı Yasin K. 'nın da olduğu 29 kişi gözaltına alındı. Yapılan operasyonda 35 adet çoğunluğu lüks araçlardan oluşan çalıntı otomobil, 2 adet dizüstü bilgisayar, 8 adet oto müzik sistemi anfisi, 7 adet müzik sistemi hoparlörü ele geçirildi.
Polisin yaptığı takipde şebekenin elemanların kendi aralarında kesinlikle telefonla görüşmedikleri ancak mecbur kaldıklarında sadece 'Ben dükkandayım, gel' dedikleri tespit edildi. Çaldıkları araçları kullanmadıkları tespit edilen şebekenin genellikle hırsızlıktan elde ettikleri gelirle otomobil satın aldıkları ortaya çıkarıldı.
Ayrıca lüks araçları 'kaşık' denilen yöntemle çaldıkları anlaşılırken kendi aralarında yaptıkları konuşmalarda çalacakları araçlardan bahsederken 'kız güzel mi?' , "Esmer mi sarışın mı?, "Kızın yaşı büyük mü?" gibi şifreli konuştuklardı belirlendi. Çalacakları araçların jantları için 'Bana dört tane çizme lazım' dedikleri tespit edildi. Çaldıkları eşyalardan kazandıkları parayı şebekenin elemanların paylaştığı polisin takibinde tespit edilirken çalıntı eşyaları satarken 'Şu altınları bozduralım mı?" dedikleri ortaya çıkarıldı.
Şebekenin içinde yaşı küçük bir kız çocuğunun da olduğu görülürken çetenin hırsızlıktan elde ettikleri parayı gece aleminde harcadıkları belirlendi. Zanlılar yapılan polis sorgusunun ardından adliyeye sek edildi.