Hareketsiz çalışmanın faydası varmış!

Hareketsiz çalışmanın faydası varmış!

Gün boyu hareketsiz oturmanın zararlı olduğu her defasında dile getirilir. Ancak Alman doktorlar faydalı yönleri olabileceğine dikkat çekiyor.

2013.12.06 15:37 - Son Güncellenme: 2013.12.06 15:38 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Hareketsiz çalışmanın faydası varmış!


Ofiste tüm gün oturarak çalışmanın zararları kadar yararlarının da olduğu belirtildi.Hareketsiz bir işe sahip kişiler doktorlara göre daha az hasta oluyor ve izne çıkıyor.


Alman uzmanlar istatistikleri incelediğinde sokak ve ofis temizliğinde çalışanların yılın 1 ayını raporlu geçirdiğini gözlemledi. Günde 8 saat ofiste oturarak çalışanlar ise sadece ortalama 4 gün rapor alıyor.


Bilim adamları kesin sonuca varmak için ofiste ve ofis dışında çalışan kişiler üzerinde bir dizi virüs deneyi de gerçekleştirdi. Ofiste çalışan kişilerin diğerlerinden 3 kat daha hızlı iyileştiği gözlemlendi.


Ancak tüm gün hareketsiz oturmanın zararları da elbette yadsınamaz. Depresyon, kalp rahatsızlıkları, fıtık ve eklem rahatsızlıkları hareketsiz bir işe sahip kişilerde daha çok görülüyor.

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2013.12.06 15:37 - Son Güncellenme: 2013.12.06 15:38 - HABER MERKEZİ
A