Gürcistan'a kimlikle geçiş harcı arttı
ARTVİN'in Hopa ilçesi Sarp Sınır Kapısı'ndan Gürcistan'a kimlikle geçiş ücreti 1 TL'den 15 TL'ye yükseltildi.
2013.04.11 13:23 - Son Güncellenme: 2013.04.11 14:44 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
İki ülke arasında kimlikle geçiş protokolü 31 Mayıs 2011 tarihinde imzalandı, uygulama ise 11 Aralık 2011'de başladı. O tarihten sonra sınırdan geçiş için 1 TL bandrol ücreti alınmaya başlandı. Kimlikle geçiş uygulamasının başlamasının ardından, çok sayıda yöre insanının Batum'a kumar oynamaya gittiği ve kumlarhanelerde çok para kaybettiği yolundaki şikayetlerin yoğunlaştı. Geçtiğimiz aylarda Sarp Sıanır kapısında e incelemelerde bulunan Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Gürcistan'a kimlikle geçiş ücretinin 15 TL'ye yükseltileceğini açıkladı.
Konuya ilişkin yasal düzenleme dün resmi gazetede yayınlandı ve saat 24.00'ten itibaren Sarp'tan Gürcistan'a geçişlerde, yurt dışı çıkış harcı olarak 15 TL alınmaya başlandı.