Gözaltında işkence iddiası!

Gözaltında işkence iddiası!

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Güvenlik Şube'de, Gezi Parkı eylemlerinin yıl dönümünde gözaltına alınan 3 kişinin kamera bulunmayan odaya götürülüp polisler tarafından dövüldüğü öne sürüldü. Başsavcılık, işkence iddiasıyla 6 polise dava açtı.

2023.11.14 13:03 - Son Güncellenme: 2023.11.14 13:03 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Gözaltında işkence iddiası!

NTV'nin haberine göre: İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Güvenlik Şube'de, kamera bulunmayan odaya götürdükleri 3 kişiye işkence yaptıkları gerekçesiyle 6 polis hakkında dava açtı.

İddianamede, polislerin kameraların olmadığı oda ve merdivende 6 kişiyi dövdükleri, fikir ve eylem birliği içinde darp ettikleri belirtildi.

İddianamede, kendilerini, "Devlet malına zarar verip bize küfrediyorlardı, firar edeceklerini düşündük." diye savunan polislerin sözlerinin doğru olmadığının koridorlardaki kameraların görüntüleri ve tanık ifadeleriyle anlaşıldığı belirtildi.

Polislerin bir kişiyi ters kelepçe ile yere yatırmaları da işkence eylemi sayıldı.

Darp edildiği doktor raporuyla da saptanan mağdurlar, işkencenin polis amirinin odaya girmesiyle sonlandığını, amirin, "Bu işleri aşağıda yapın." dediğini söyledi.

Olayın Gezi Parkı eylemlerinin yıl dönümü olan 1 Haziran 2022'de meydana geldiği belirtildi.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2023.11.14 13:03 - Son Güncellenme: 2023.11.14 13:03 - HABER MERKEZİ
A