Gemlik'te yapılan dev yelkenli denize indirildi

Gemlik'te yapılan dev yelkenli denize indirildi

Bursa'nın Gemlik ilçesinde yapılan 20 metrelik dev yelkenli denize indirildi.

2012.03.12 13:34 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Gemlik'te yapılan dev yelkenli denize indirildi

Gemlik'te 25 yılı aşkın süredir yelkenli tekne imal eden Burhan Aykız son olarak 20 metre uzunluğunda ahşap kaplamalı bir yelkenli yaptı. "Yusta" isimli teknesini Dr. Yıldırım Beyazıt Usta için imal ettiğini belirten Burhan Aykız, "Gemlik'te şimdiye kadar yapılan en büyük tekneyi imal ettik. Tamamı ahşap ve epoksi kaplı olan yelkenli 18 ayda tamamlandı" dedi.
Vinç ve tırlarla atölyeden alınarak Dörtyol mevkiine getirilerek denize indirilen tekne İstanbul'a doğru yol aldı. Denize indirme törenine Gemlik Endüstri Meslek ve Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi öğrencileri de katıldı. Teknenin imalatı sırasında atölyede staj yapan öğrenciler, eserlerinin denize indiğini görmenin heyecanını yaşadı.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2012.03.12 13:34 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - HABER MERKEZİ
A