Gaziantep'e gazilik unvanı verilişinin 96. yılı Bursa'da kutlandı
Bursa Gaziantepliler Derneği, Gaziantep'e Gazi'lik ünvanı verilişinin 96.'ncı yıldönümü törenle kutladı.
2017.02.08 15:29 - Son Güncellenme: 2017.02.08 15:29 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
Gaziantep'e Gazi'lik ünvanı verilişinin 96'ncı yılı Atatürk Anıtı'nda düzenlenen törenle kutlandı. Bursa Gaziantepliler Derneği Başkanı Bilal Şengüloğlu ve Bursa'da yaşayan Gaziantepli vatandaşlar, Heykel'de bulunan Atatürk Anıtı'na çelenk koydu. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nı okunduğu törende konuşma yapan Bursa Gaziantepliler Derneği Başkanı Bilal Şengüloğlu, "96 yıl önce bugün 6317 şehidimizle 11 ay süren kuşatmanın ardından aldığımız Gazi'lik ünvanı bizim onurumuz ve gururumuzdur" dedi.
"GAZİ ŞEHRİMİZİN KIVANÇ GÜNÜ"
Şengüloğlu konuşmasını şu şekilde sürdürdü:
"Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Gaziantep'in millî mücadeledeki rolünü ve önemini , "Ben Gazianteplilerin gözlerinden nasıl öpmem ki, onlar yalnız Antep'i değil bütün Türkiye'yi kurtardılar." veciz sözüyle ifade etmiştir. Gaziantep halkı şehri işgal edildiğinde gösterdiği örnek mücadeleyi ülkemizin kurtulup cumhuriyetin kurulmasından sonra da göstermiştir. Bu cennet vatan uğruna canlarını seve seve feda etmiş bütün aziz şehitlerimizi rahmetle ve şükranla yâd ediyorum. Başta büyük Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere ebediyete intikal etmiş bütün gazilerimizi minnetle ve saygıyla anıyor, hayatta olanlara uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum. Gazi şehrimizin bu kıvanç dolu gününü tekrar tebrik ediyorum."