Fukuşima kabusu hortladı
Japonlar yine diken üstünde.
2013.07.18 21:33 - Son Güncellenme: 2013.07.18 21:34 - Dünya - HABER MERKEZİ
İki yıl önce meydana gelen 9 büyüklüğündeki depremin ardından radyasyon sızıntısı yaşanan Fukuşima nükleer santralinde, 3 numaralı reaktörden buhar salınımı tespit edildiği duyuruldu. Santrali işleten Tokyo Elektrik Enerji (TEPCO) şirketinden yapılan açıklamada, "Sızıntının kaynağı belirgin değil" denildi. Dün sabah saatlerinde başlayan sızıntı sonrası kırmızı alarm verildi.
ÇEVREYE YAYILIYOR
Santral çalışanlarının su verme çalışmaları yaptığı 3 no'lu reakörden sızan radyasyonun, çevreye yayılmaya devam ettiği de kaydedildi. TEPCO yetkilileri, "Aşırı ısınmayı engellemek için geçici bir hortum ve pompalama sistemi devreye sokuldu" diye konuştu.