Fransa'da Ebola alarmı: Uçak teması sonrası 5 kişi karantinaya alındı
Fransa'da sağlık yetkilileri, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki (KDC) insani yardım görevinden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edilmesi üzerine harekete geçti. Fransa Sağlık Bakanı Stéphanie Rist, olayla ilgili yaptığı açıklamada, söz konusu kişinin deneyimli bir sağlık çalışanı olduğunu ve ülkeye dönüş sürecinde herhangi bir belirti göstermediğini belirtti.
2026.06.25 12:23 - Son Güncellenme: 2026.06.25 12:23 - Dünya - DHA
Bakan Rist, doktorun uçuş sırasında yalnızca baş ağrısı şikâyeti yaşadığını ve bu durumun kabin ekibine iletildiğini ifade etti. Uçuşun ardından hastaneye sevk edilen doktorun hemen karantinaya alındığı bildirildi.
Temas Zinciri Takip Altında
Sağlık Bakanı, doktorun uçuş sırasında virüsü bulaştırıcı bir evrede olup olmadığının henüz netleşmediğini, ancak ihtimal dahilinde tüm temasların detaylı şekilde incelendiğini söyledi.
Bu kapsamda, uçuş sırasında doktorla yakın temas kurduğu değerlendirilen 5 kişinin tedbir amacıyla karantinaya alındığı açıklandı. Yetkililer, olası riskin kontrol altına alınması için temaslı takibinin titizlikle sürdüğünü vurguladı.
21 Günlük Gözetim Süreci Başladı
Ebola şüphesi bulunan doktorun 21 günlük karantina sürecine alındığı, sağlık durumunun yakından izlendiği belirtildi. Fransız sağlık otoriteleri, halk sağlığı açısından şu an için geniş