"Faizler yüksek kabul ediyoruz"
TBB Başkanı Hüseyin Aydın, Türkiye'de faizlerin yüksek olduğunu kabul ettiklerini belirtti. Aydın, "Kısa ve orta vadede faizler düşecek. Bundan şüphemiz yok" dedi.
2013.04.16 08:47 - Son Güncellenme: 2013.04.16 08:58 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü HüseyinAydın, faizlerin yüksek olduğunu söyledi. Cnbc-e'ye konuşanAydın, "Bu faiz oranlarına hâlâ sermaye akımları gelmeye devam ediyor. Yani bizdeki faiz oranları hâlâ cazip. Böyle yorumladığımız zaman yüksek olduğunu biz de kabul ediyoruz. Kısa ve orta vadedeki beklentimiz faizlerin aşağı yönde olacağıdır. Bundan şüphemiz yok" diye konuştu. Bankacılıkta Türkiye'nin küresel bir güç olma şansının bulunduğunu söyleyenAydın, "Yakın vadede bölgesel, orta ve uzun vadede küresel bir güç olmayı düşünüyoruz" dedi. Bankalar Birliği BaşkanıAydın, katılım bankacılığı konusunda talimat geldiğini, çalışmaların devam ettiğini söyledi. Katılım bankalarının sektördeki payının belli olduğunu söyleyenAydın, "Yeni oyuncular bu payı artırmaz" diye konuştu.