Esad bayram namazını o kasabada kıldı
Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad, bayram namazını, muhaliflerin çekildiği Şam kırsalındaki Deraya'da kıldı.
2016.09.12 12:42 - Son Güncellenme: 2016.09.12 12:42 - Dünya - HABER MERKEZİ
Suriye Devlet Başkanı Esad, bayram namazını, muhaliflerin Ağustos sonlarında geri çekildiği başkent Şam'ın güneyindeki Deraya kasabasındaki bir camide kıldı.
Esad'a çok sayıda din adamı, Baas üyesi ve Suriye parlamentosundan isim de eşlik etti.
Suriye'de hükümet karşıtı gösterilerin başladığı ilk yerlerden biri olan Deraya'daki sonmuhalifler silahlarını bırakıp bölgeden ayrılmayı kabul etmişti.
BBC Türkçe'nin haberine göre, Özgür Suriye Ordusu'nun danışmanlarından Osama Ebu Zayid de Deraya'dan ayrılan silahlı muhaliflerin, diğer muhalif gruplara katılacağını söylemişti.
O dönem rejime yakın basın, taraflar arasında varılan anlaşma uyarınca 700 silahlı muhalifin muhaliflerin kontrolündeki İdlib'e gideceğini, 4 bine yakın sivilin de hükümetin sığınaklarına yerleştirileceğini duyurmuştu.