Emekli ikramiyesine yüzde 30 zam yapılsa yeterli olur mu?

Emekli ikramiyesine yüzde 30 zam yapılsa yeterli olur mu?

Geçtiğimiz sene bin 100 TL olarak verilen emekli ikramiyesine bu sene yüzde 30 zam yapılması öngörülüyor. "Bu oranda yapılabilecek zam yeterli olur mu?" Bursa halkına sorduk. Söz Bursalılarda...

2023.01.13 10:48 - Son Güncellenme: 2023.01.13 11:04 - Bursa Bölge - HÜSEYİN İZCİ
A
Emekli ikramiyesine yüzde 30 zam yapılsa yeterli olur mu?

HÜSEYİN İZCİ - MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN

2018 yılından beri düzenli olarak bayramlardan önce emeklilere verilen ikramiye, bu sene ne kadar verilecek merak konusu oldu.

Emekli ve memur maaşlarına yapılan yüzde 30'luk zammın, emekli ikramiyelerine de verileceği konuşuluyor. Peki, "Yüzde 30 oranında yapılacak zam yeterli olacak mı?" Bursa halkına sorduk. Söz Bursalılarda...

"NE YAPACAĞIZ BİZ YÜZDE 30'U?"

Yapılabilecek yüzde 30'luk artışı az bulan Hasan Özçelik, "Napacağız biz yüzde 30'u. Yüzde 30'u ben vereyim onlara. Ben asgari ücretin altında kaldım. Ben onlara yüzde 30 zaten veriyorum da, bir yüzde 30 daha vereyim. Onlar da o şekilde kabul etsinler. Yüzde 30 bizim için çok az bir rakam. Daha doğrusu emekli için çok az bir rakam. Emeklilerin bugün yüzde 30'u asgari ücretin üzerinde kaldı. Yüzde 70'i de asgari ücretin altında. Ev kiralarının 5 bin lira olduğu bir dönemde, böyle bir rakamı yakalamak mümkün değil. Yani bu emekli maaşlarıyla geçinmek mümkün değil. Yazık günah değil mi bu emeklilere. Bu insanlar vatan evladı değil mi. Bu insanlar 25 sene prim ödemedi mi? Emeklilik sistemi de bir acayip garip" şeklinde konuştu.

"YETERLİ ALLAH BEREKET VERSİN"

Bursalı vatandaş Ali kaya, "Yeterli Allah bereket versin. Devletimiz uygun neyse onu veriyor. Fazlasında da gözümüz yok yani. Çok şükür" ifadelerini kullandı.

"3-4 BİN LİRA OLMALI"

"En az 3-4 bin lira verilmeli" diyen Turgay Ferahlıer. "Bence yeterli değil. Bundan 5 sene önce falandı bayram ikramiyelerinin verilmeye başladığı tarih. O zamanlar o parayla alım gücü vardı. İnsanlar kurban alabiliyordu. O bin lirayla kurban alabiliyordu. Şimdi de et fiyatlarına baktığımızda bin lira çok çok düşük bir rakam. En azından bence 3-4 bin TL olmalı ki işe yarasın. İkramiye adını veriyorsa bir şeyler yapılabilsin o parayla. Bin lirayla bir şey yapılamaz ki. 3-4 bin lira olmalıydı diye düşünüyorum. Ama şimdi EYT'de çıktı. Hazinede de sıkıntı var, merkez bankasında. Bunlar nasıl karşılanacak, seçim üstü veriliyor vaatler ama daha sonra bunu karşılanamayacağı endişesi var" dedi. 

"ÇOK BİLE ALLAH BEREKET VERSİN"

Bursalı bir vatandaş, "Çok bile abi ya. Allah bereket versin. Bu devletin bütçesine göre. Siyasetçiler siyaset için yapıyor. Ama devletin bütçesi var mı? Sadece ben 3 bin lira alsam, diğer vatandaş ne alsın abi. Emekli olmayanlar onların durumu ne olacak? Doğru mu? Haksız mıyım? Şimdi sen emekli değilsin. Bana 5 bin lira veriyor, ya sana? Ya o sosyal yardımlaşma yerlerine ne verecek? Fakirlere ne verecek? Yani hepsini emeklilere mi versin? Ben emekliyim ve ben mutluyum. Aldığım maaş da zaten iyi. Devlet yaşasın boşver. Sıkıntı yapma gençsin. Ben 2 buçuk lirayla günümü gün ediyorum ama sen bu soruları gençlere sor" ifadelerini kullandı.

"BEN BİR VATANDAŞ OLARAK MEMNUNUM"

Yapılan zamlardan memnun olduğunu belirten Faruk Polat, "Hükümetimiz son günlerde müjdeler üstüne müjdeler verdi. Asgari ücrette de çok güzel iyileştirmeler yaptı. Emekli ve memur maaşları da son güncellemelerle yüzde 30 arttı. Bu rakam da bence çok ideal. Çünkü enflasyona ezdirilmemesi, enflasyona karşı alınan tedbirler ve ülkemizin de geçtiği son konjektürde Ukrayna Rusya savaşı, çıktığımız pandemiden sonra ekonomide yaşanan sıkıntılara bakıldığında gerçekten Cumhurbaşkanı'mız hükümetin bununla ilgili çok değerli açıklamalar yaptı. Güzel müjdeler verdi. Ben bir vatandaş olarak çok memnunum. Emeklilerimize hayırlı uğurlu olsun. Daha da güzel müjdeler bekliyoruz Cumhurbaşkanı'mızdan" şeklinde konuştu.

"15 LİRA DA OLSA YETMEZ"

Olanla yetindiğini söyleyen Süreyya Mestan, "Kişisine göre değişir. Emekli ikramiyesi 15 lira da olsa yetmez. Ama olanla yetiniyoruz. Devlet de cebinden verecek hali yok. Ne ödedik ne istiyoruz?" dedi.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2023.01.13 10:48 - Son Güncellenme: 2023.01.13 11:04 - HÜSEYİN İZCİ
A