Elektrik tüketimi yüzde 15 düştü
Türkiye'de toplam elektrik tüketimi ilk koronavirüs vakasının tespit edildiği 11 Mart'tan bugüne yüzde 5.64 geriledi. Nisan ayının ilk 11 günündeki gerileme oranı ise yüzde 15 olarak hesaplandı.
2020.04.13 10:57 - Son Güncellenme: 2020.04.13 10:57 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Tüm dünyayı etkileyen COVID-19 salgınına karşı alınan önlemlerin enerji sektörü üzerindeki etkileri giderek daha da belirginleşiyor. İnsan hareketlerinin kısıtlanmasıyla üretim ve ticarette yaşanan daralma, enerji girdilerinin satışı ve tüketimindeki azalmada da kendisini net şekilde ortaya koyuyor. Konutlarda doğal gaz ve elektrik tüketimi verileri artsa da sanayi ve ticaretteki yavaşlama toplam tüketim verilerinin aşağı yönlü seyretmesini beraberinde getirdi.
Türkiye'de toplam elektrik tüketimi ilk koronavirüs vakasının tespit edildiği 11 Mart'tan bugüne yüzde 5.64 geriledi. Nisan ayının ilk 11 günündeki gerileme oranı ise yüzde 15 olarak hesaplandı.