El bileğinden anjiyo

El bileğinden anjiyo

Kardiyoloji Uzmanı Dr. R. Kerem Temel, el bileğinden anjiyo yöntemini anlattı

2015.01.29 11:21 - Son Güncellenme: 2015.01.29 11:21 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
El bileğinden anjiyo

Anjyonun iki şekilde yapılabildiğini hatırlatan Dr. Temel, ilkinin yıllardır kullanılan klasik anjiyo olduğunu kaydetti. Dr. Temel yöntemi;

"Klasik anjiyoda kasık damarlarından içeri kateter sokularak kalp damarlarına ulaşılır. Bu işlemden sonra hastanın kasığındaki plastik kılıf çekilerek yaklaşık 8 saat boyunca kum torbası konulur, baskı uygulanarak olası bir kanama önlenmeye çalışılır. Başka bir deyişle hastanın normal hayatına dönmesi uzun zaman alır. Bu süreçte hastanın sürekli yatar ve işine dönemez. Anjiyonun sonunda bir de stent uygulaması yapılacaksa kan sulandırıcı ilaçların yan etkilerinin geçmesi amacıyla yaklaşık üç saat beklenir. Bu kum torbasının hastanın karnının üzerinde kalması, ağrılı bir süreç yaşanmasına neden olabilir. Kasıkta da bu sürede ağrılar sonrasında ise yüzde 1 oranında şişmeler, kasıkta morarma görülebilir. Kasıktan uygulanan klasik anjiyo yönteminin dezavantajları nedeni ile günümüzde el bileğinden anjiyo uygulanmaktadır."

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2015.01.29 11:21 - Son Güncellenme: 2015.01.29 11:21 - HABER MERKEZİ
A