Dünya'yı yok etmenin yolu: Ağaç kesmek

Dünya'yı yok etmenin yolu: Ağaç kesmek

2000 yılından 2012'ye kadar 6 Kaliforniya büyüklüğündeki alanı kapsayan orman kesimler ve yangınlar nedeniyle kaybedildi.

2013.11.15 14:38 - Son Güncellenme: 2013.11.15 14:39 - Yaşam - HABER MERKEZİ
A
Dünya'yı yok etmenin yolu: Ağaç kesmek

 

Uydu fotoğraflarından da açıkça görülen kayıp Dünya'yı bekleyen büyük sorunu gözler önüne seriyor.
12 yıllık süreçte dünyadaki ağaçların yüzde 10'u yok oldu.
Kaybın kilometre kare karşılığı ise 2.3 milyon km2.
Bu dönemde yeni dikilen ağaçların kapladığı alan ise 0.8 milyon km2'de kaldı.
Aradaki 1.5 milyon km2'lik kayıp nedeniyle atmosfere fazladan 16 milyar ton karbon salınmış oldu.
Bu sayı Dünya'daki toplam karbon salımının yüzde 13'üne denk geliyor.
Dünyada ormansızlaşmanın en yoğun olduğu ülke Brezilya. Endonezya ise hızla Brezilya'ya doğru yaklaşıyor.
Araştırma Maryland Üniversitesi tarafından yapıldı ve Science dergisinde yayınlandı.

Diğer Yaşam Haberleri için tıklayın


2013.11.15 14:38 - Son Güncellenme: 2013.11.15 14:39 - HABER MERKEZİ
A