DOSAB'a termik santral kuruluyor- ÖZEL HABER
Türkiye'nin en büyük organize sanayi bölgelerinden biri olan DOSAB'da buhar ve elektrik ihtiyacını karşılamak üzere tamamen yerli kömür ile çalışacak Buhar ve Enerji Üretimi Tesisi kuruluyor. Kentin içinde termik santral yapılmasına ise tepkiler büyük...
2014.06.13 10:55 - Son Güncellenme: 2014.07.04 14:23 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Bursa'daki sanayiciye yüzde 30 elektrik tasarrufu sağlaması için Konya'da kurulacak enerji santraline izin çıkmayınca DOSAB yönetimi rotayı yeni bir projeye çevirdi. Türkiye'nin en büyük organize sanayi bölgelerinden olan DOSAB içinde yer alan firmaların buhar ve elektrik ihtiyacını karşılamak üzere tamamen yerli kömür ile çalışacak Buhar ve Enerji Üretimi Tesisi kuruluyor. DOSAB içinde 52 bin metrekare alanda kurulması ve işletilmesi planlanan 374 MWt gücündeki Buhar ve Enerji Üretimi Tesisi, elektrik enerjisi ihtiyacının üçte biri ile buhar ihtiyacının tamamı karşılarken, doğalgaz tüketiminde de önemli oranda azalma sağlayacak. Tesisle ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunulan dosyanın ardından projeye ilişkin ÇED süreci başladı.
YÜZDE 65 TASARRUF
DOSAB içerisinde faaliyet gösteren firmaların hammadde hariç ana maliyet girdilerini elektrik ve doğalgaz oluştururken, tesisle birlikte toplam doğalgaz tüketiminde ise yüzde 65 oranında tasarruf sağlanacak. Gerçekleştirmek istenilen bu proje ile DOSAB elektrik ihtiyacının üçte biri, buhar ihtiyacının tamamı karşılanarak dışa bağımlı olunan ve cari açıkta büyük yer tutan doğalgaz tüketimi de yılda 200 Milyon Sm³ daha azalmış olacak. Tesiste elektrik üretiminin 49,9 MWm/49,5 MWe kurulu güçte olması planlanıyor. DOSAB Buhar ve Enerji Üretim tesisinde kullanılması planlanan akışkan yataklı kazanlar iki ünite olarak yapılacak ve her bir ünitede üretilecek buhar 120 bar, 540 derecede olmak üzere her bir ünite 195 ton/saat olmak üzere toplam 390 ton/saat buhar kapasitesine sahip olacak. Proje DOSAB'ın enerji arz güvenliğine katkı sağlanması, elektrik ve buhar için daha düşük maliyet oluşturması, doğalgaz gibi dışa bağımlı olmadan, yerli kaynak kullanılabilmesi, yüksek verimle çalışabilmesi nedeniyle önemseniyor.
TESİSİN ÖZELLİKLERİ
Proje kapsamında yılda 500.000 ton ve günde 1.200 ton linyit kömürünün yakıt olarak kullanılması planlanıyor. Tesiste kullanılacak başlıca hammaddeler tamamen yerli kömür ve desülfürizasyon işleminde kullanılacak olan kireçtaşı olacak. Tesiste yer alan kazanlar tam yükte çalışırken saatte yaklaşık toplam 60,6 ton kömür ve 6,6 ton kireçtaşı tüketilmesi öngörülüyor. Kullanılacak yerli kömürün ısıl değeri ~3.000 kcal/kg olacak. Tesiste ana üniteler olarak; kazanlar, buhar türbini ve jeneratörü, ana ve yardımcı soğutma sistemleri yer alacak olup, yardımcı üniteler olarak ise su temin sistemi, su arıtma sistemi, su soğutma sistemi, elektrik sistemi, yangın söndürme sistemi, Torba Filtre, low NOx burner, atık su arıtma tesisi, kömür işleme sistemi, kül giderme sistemi, güç arttırma, çalıştırma, yardımcı ünite trafoları, dizel jeneratörleri, telekomünikasyon gibi üniteler ile ve bakım atölyeleri bulunacak.