Davutoğlu, KKTC'nin yeni dışişleri bakanı ile görüştü

Davutoğlu, KKTC'nin yeni dışişleri bakanı ile görüştü

Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Hilton Otel'de KKTC Dışişleri Bakanı Özdil Nami ile bir araya geldi. Görüşme öncesi kısa bir açıklama yapan Davutoğlu, KKTC'nin yeni hükümetini kutlayarak, "Kritik bir dönemde görevi üstlendiniz. İnşallah güzel hizmetlere vesile olur. Tebrik ediyoruz. İnşallah KKTC bu güzel bayrağıyla ebediyete kadar yaşayacak" dedi.

2013.09.14 18:26 - Son Güncellenme: 2013.09.14 18:26 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Davutoğlu, KKTC'nin yeni dışişleri bakanı ile görüştü

Özdil Nami de, "İlk yurtdışı ziyaretimi Türkiye Cumhuriyeti'ne yapıyorum. Bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da sizlerle istişare ve işbirliğimiz devam edecek. Sizin de buyurduğunuz gibi Kıbrıs konusu gerçekten çok tarihi, önemli bir kavşağa gelmiş durumda. Kıbrıs Türk halkı artık geleceğinin, dünya sathındaki statüsünün mutlaka açıklığa kavuşmasını talep ediyor. Bu belirsizliğin devam etmemesi lazım. Dünyayla bütünleşme yolunda çok önemli bir isteğimiz, talebimiz, arzumuz var ve dünyanın buna mutlaka kulak vermesini istiyoruz. Kıbrıs da, kapsamlı bir çözüm içinelinden gelen her türlü çabayı, katkıyı gösterdi, sizler de buna daima destek oldunuz. Maalesef Rum tarafının bir 'Hayır' oyuyla hala daha dünyadaki belirsizliğimiz devam ediyor. Buna işbirliği içinde son verme zamanıdır. Kıbrıs'da federal bir çözüme mutlaka ulaşılmasını istiyoruz. Çalışmalarımız bu yönde. Ancak, bu tabi ki, karşı tarafın bu yönde olumlu cevap vermesiyle mümkün olur. Onların da üzerlerine düşen görevi yerine getirmeleri gerekir. BM'nin de sorumluluklarının bilincinde hareket ederek, bizim ortaya koyduğumuz olumlu çabalara destek vermesi gerekir" diye konuştu. 

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2013.09.14 18:26 - Son Güncellenme: 2013.09.14 18:26 - HABER MERKEZİ
A