Daha az enerji harcayan Wi-Fi geliyor!
Uzmanlar bugünün Wi-Fi teknolojisinden daha az enerji tüketen Wi-Fi teknolojisinin üzerine çalışıyor.
2016.02.26 17:44 - Son Güncellenme: 2016.02.26 17:44 - Teknoloji - HABER MERKEZİ
Wi-Fi, mobil cihazlarımızın pilini en hızlı tüketen şey olmasa da, pilinizin hızlı bitmesinin sorumlularının arasında bulunuyor. Testlerinden başarılı sonuçlar çıkan yeni bir Wi-Fi teknolojisi, bu durumu değiştirebilir.
University of Washington araştırmacılarının üzerinde çalıştığı "pasif Wi-Fi" teknolojisi, normal Wi-Fibağlantısına göre 1.000'de 1 güç harcıyor. Sistem üst seviye performansta çalıştığında güç tüketimi, 10.000'de 1'e kadardüşüyor.

Peki yeni sistem nasıl çalışıyor? Araştırmacılar, Wi-Fi'nin çalışma şeklinde bazı değişiklikler yapmış bulunuyorlar. Öncelikle dijital ve analog radyo dalgaları ayrı işlevler olarak ele alınıyor. Öncelikle elektrik prizine tek bir cihaz bağlanıyor.
Gücün çoğu, pasif Wi-Fi sensörlerine analog dalgaları gönderen bu cihaz tarafından harcanıyor. Sensörler tarafından alınan dalgalar, 11 megabit'e kadar hızlarda telefon, tablet, laptop gibi cihazlara yansıtılıyor.
Peki yeni sistem nasıl çalışıyor? Araştırmacılar, Wi-Fi'nin çalışma şeklinde bazı değişiklikler yapmış bulunuyorlar. Öncelikle dijital ve analog radyo dalgaları ayrı işlevler olarak ele alınıyor. Öncelikle elektrik prizine tek bir cihaz bağlanıyor.
Gücün çoğu, pasif Wi-Fi sensörlerine analog dalgaları gönderen bu cihaz tarafından harcanıyor. Sensörler tarafından alınan dalgalar, 11 megabit'e kadar hızlarda telefon, tablet, laptop gibi cihazlara yansıtılıyor.