Daha az enerji harcayan Wi-Fi geliyor!

Daha az enerji harcayan Wi-Fi geliyor!

Uzmanlar bugünün Wi-Fi teknolojisinden daha az enerji tüketen Wi-Fi teknolojisinin üzerine çalışıyor.

2016.02.26 17:44 - Son Güncellenme: 2016.02.26 17:44 - Teknoloji - HABER MERKEZİ
A
Daha az enerji harcayan Wi-Fi geliyor!

Wi-Fi, mobil cihazlarımızın pilini en hızlı tüketen şey olmasa da, pilinizin hızlı bitmesinin sorumlularının arasında bulunuyor. Testlerinden başarılı sonuçlar çıkan yeni bir Wi-Fi teknolojisi, bu durumu değiştirebilir.

University of Washington araştırmacılarının üzerinde çalıştığı "pasif Wi-Fi" teknolojisi, normal Wi-Fibağlantısına göre 1.000'de 1 güç harcıyor. Sistem üst seviye performansta çalıştığında güç tüketimi, 10.000'de 1'e kadardüşüyor.

Peki yeni sistem nasıl çalışıyor? Araştırmacılar, Wi-Fi'nin çalışma şeklinde bazı değişiklikler yapmış bulunuyorlar. Öncelikle dijital ve analog radyo dalgaları ayrı işlevler olarak ele alınıyor. Öncelikle elektrik prizine tek bir cihaz bağlanıyor.

Gücün çoğu, pasif Wi-Fi sensörlerine analog dalgaları gönderen bu cihaz tarafından harcanıyor. Sensörler tarafından alınan dalgalar, 11 megabit'e kadar hızlarda telefon, tablet, laptop gibi cihazlara yansıtılıyor.

Peki yeni sistem nasıl çalışıyor? Araştırmacılar, Wi-Fi'nin çalışma şeklinde bazı değişiklikler yapmış bulunuyorlar. Öncelikle dijital ve analog radyo dalgaları ayrı işlevler olarak ele alınıyor. Öncelikle elektrik prizine tek bir cihaz bağlanıyor.

Gücün çoğu, pasif Wi-Fi sensörlerine analog dalgaları gönderen bu cihaz tarafından harcanıyor. Sensörler tarafından alınan dalgalar, 11 megabit'e kadar hızlarda telefon, tablet, laptop gibi cihazlara yansıtılıyor.

Diğer Teknoloji ve Bilim Haberleri için tıklayın


2016.02.26 17:44 - Son Güncellenme: 2016.02.26 17:44 - HABER MERKEZİ
A