Çöpümüz bie tehlike saçıyor!

Çöpümüz bie tehlike saçıyor!

Türk halkı neyi yanlış yapıyor?

2013.04.14 10:19 - Son Güncellenme: 2013.04.14 10:20 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Çöpümüz bie tehlike saçıyor!


Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan bir araştırmaya göre Türkiye'de artan ilaçların yüzde 91'i tıbbi atık çöpü yerine normal çöpe atılıyor. Bunlarda toprağa karışarak sağlığımızı tehdit ediyor.

Sosyal Güvenlik Kurumu'nun ilaç araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Komşu tavsiyesi ilaçla 400 bin kişi zehirlenirken, 'çocukların erişemeyecekleri yerde saklayın' uyarısına pek dikkat edilmediği ortaya çıktı. 378 bin evde, ilaçların çocuk odasında saklandığı belirlendi.

SGK tarafından 12 ilde yapılan araştırmaya göre hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların evde bulundurulma gerekçeleri de yanlışlığı gözler önüne seriyor. Her 100 vatandaştan 87'si ilaçları şifa bulmak amacıyla alırken, 13 vatandaş hastalık ortaya çıkmadan tedbir olarak ilacını hazır bulunduruyor.

Son kullanma tarihi geçmemiş artan ilaçların atıldığı yerler sorulduğunda her 100 kutu ilaçtan 91 kutusu normal çöpe, 3'ü tuvalete, 1,2 kutusu lavaboya atılıyor. Kullanım tarihi geçen ilaçların sadece yüzde 2,5'i tıbbi atık çöpüne atılıyor. Normal çöpe atılan ilaçlar yer altı sularına, toprağa karışarak insan, bitki ve hayvan sağlığı açısından ciddi riskler doğuruyor.

400 BİN ZEHİRLENME

Evinizde bulunan ilaçlarla ilgili ailenizde hiç zehirlenme yaşadınız mı? sorusuna vatandaşların yüzde 2.5'i 'evet' cevabını verdi. 18 milyon haneli Türkiye'de bu rakam 400 bin eve denk geliyor.

Her 100 kişiden 3'ünün, 'tarihi geçmiş de olsa ilacı kullanırım' cevabı da SGK yetkilerini şaşırttı. Son kullanma tarihi geçmiş ilaçları vatandaşın yüzde 76'sı çöpe atarken, yüzde 9,8'i imha ettiğini, yüzde 3,5'i eczaneye verdiğini söyledi. 

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2013.04.14 10:19 - Son Güncellenme: 2013.04.14 10:20 - HABER MERKEZİ
A