Cevad Zarif Trump ile dalga geçti

Cevad Zarif Trump ile dalga geçti

İran Dışişleri Bakanı Muhammed Cevad Zarif, ABD ile Kuzey Kore arasındaki zirvenin sonuçsuz kalması üzerine ABD Başkanı Donald Trump'a nükleer anlaşmadan daha iyi bir anlaşma elde edemeyeceğini söyledi. Zarif, 'Başkan Trump, artık tantanalı gösteriler ve yanar dönerlikle ciddi bir diplomasi ortaya konulamayacağının farkına varmalı' dedi.

2019.03.01 21:24 - Son Güncellenme: 2019.03.01 21:26 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Cevad Zarif Trump ile dalga geçti

İran Dışişleri Bakanı Zarif, Twitter hesabından paylaştığı mesajında  ABD Başkanı Trump'ın diplomatik yaklaşımını alaya aldı.

Trump'ın tek taraflı çekildiği nükleer anlaşmaya işaret eden Zarif,  mesajında şu ifadelere yer verdi:

"Başkan Trump, artık tantanalı gösteriler ve yanar dönerlikle ciddi  bir diplomasi ortaya konulamayacağının farkına varmalı. 150 sayfadan oluşan  nükleer anlaşmanın her bir kelimesini şekillendirmek için 10 yıla ek olarak iki  yıl ve tam anlamıyla binlerce saat süren görüşmeler yapıldı. Asla daha iyi bir  anlaşma elde edemeyeceksin."

Hafta başında istifa kararı alan Zarif, Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani'nin  istifayı kabul etmemesi üzerine görevine dönmüştü. Washington'un nükleer  anlaşmadan tek taraflı çekilerek İran'a yönelik yaptırımları devreye sokmasının  ardından Zarif, mimarlarından biri olduğu anlaşmanın başarısız olduğu  gerekçesiyle ülkedeki muhafazakarların hedefi olmuştu. Ruhani ve Zarif, birçok  kez Trump'a yaptırımları kaldırarak, anlaşmaya geri dönme çağrısında bulunmuştu.ABD Başkanı Donald Trump, Kuzey Kore lideri Kim Jong-un ile dün Vietnam'ın başkenti Hanoi'de yaptığı zirveden anlaşmaya varamadan ayrılmıştı. Beyaz Saray Sözcüsü Sarah Sanders, zirveden sonuç çıkmamasını, "Başkan Trump, İran, Kuzey Kore veya herhangi biriyle kötü bir anlaşma yapmaz." ifadeleriyle değerlendirmişti.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2019.03.01 21:24 - Son Güncellenme: 2019.03.01 21:26 - HABER MERKEZİ
A