Bursalılar yeni asgari ücretten memnun mu?

Bursalılar yeni asgari ücretten memnun mu?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan yeni asgari ücreti 11.402 TL olarak açıkladı. Bursalı vatandaşlara 'Yeni asgari ücret yeterli mi?' diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...

2023.06.21 13:34 - Son Güncellenme: 2023.06.21 13:48 - Bursa Bölge - HACER KUŞ
A
Bursalılar yeni asgari ücretten memnun mu?

HACER HALICI / BURSADA BUGÜN

Yeni asgari ücretin miktarı belli oldu. Biz de Bursalı vatandaşlara 'Yeni asgari ücret yeterli mi?' diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...

"YETERLİ DEĞİL"

Bursalı vatandaş, "Tabii ki şu şartlarda yeterli değil. Daha iyi olabilirdi. Bir 15 bin olsaydı daha iyi olabilirdi" ifadelerini kullandı.

"EŞLERİN BERABER ÇALIŞMADAN GEÇİNMESİ MÜMKÜN DEĞİL"

Vatandaş, "Yeterli değil. Türkiye şartlarında asla yeterli değil. Asgari ücretin en az 15 bin hatta bunun altına hiç düşmemeli ve hatta 16-18 bin arasında olması gerekirdi. Çünkü bir ailede eşlerin ikisi birlikte çalışmadan geçinme şansıda yok. İş bulma problemi de var. Tek bir insanın çocukta varsa eğer mümkün değil geçinmesi" şeklinde konuştu.

 "YETMEZ"

Vatandaş, "Şu an iyi fiyat diyeceğim ama iyi fiyat değil. Şu anda tek bir insanın geçimine bakarsak elektriğini, suyunu, doğalgazını ve kendi ev kirasını hesaplamalara göre on buçuk milyarı geçiyor. Yeter mi sizce yetmez!" dedi.

"ASGARİ ÜCRETİ YÜKSELTMEK ÇÖZÜM DEĞİL"

Asgari ücretin yükselmesi çokta önemli olamadığını söyleyen vatandaş, " Dolar döviz kuru karşısında önemli olan asgari ücreti yükseltmemek. Hayatı kolaylaştırmak, alım gücünü iyi yönde artı yönde düzeltmek. Asgari ücret 20 binde olsa 25 binde olsa bence yeterli değil. Bugün günümüzde normal bir araba bir milyon lira. Normal bir ev 2-3 milyon lira. Düşünün iki kişi asgari ücretle çalışıyor bunlara nasıl sahip olacak. Kaç senede sahip olacak. Nasıl sahip olacak. Bence ona bakmak lazım, biraza mutfağa bakmak lazım. Etin kilosu ne kadar? Peynirin kilosu ne kadar? Bunlara bakmak lazım. Asgari ücreti yükseltmek çözüm değil. Şu anda asgari ücretin 20-25 bin lira olması lazım" ifadelerini kullandı.

"ALLAH DEVLETE ZEVAL VERMESİN"

Emeklilere iyileştirme yapılması gerektiğini söyleyen vatandaş, "Tabii kî yeterli değil ama Allah devletimize zeval vermesin. Yani baktığımız zaman bir şeyler birden olmuyor. Yeni yüzyılın Türkiye'si inşa edilmekte şu an. İlerleyen günlerde her şeyin daha iyi olacağına inanıyorum ben. Şu durumda emekliye birazcık daha iyileştirme yapılması, bu refah payı olayında emekliye hoş davranılması gerektiğine inanıyorum. Allah devlete zeval vermesin"  dedi.

"HER GÜN HER ŞEYE ZAM GELİYOR"

Her şeye her gün zam geldiğini söyleyen Bursalı vatandaş, "20 binden aşağı olmamalıydı açıklanan rakamlara göre. Çünkü her gün her şeye zam geliyor. Bence kandırma, keşke daha fazla olsa" şeklinde konuştu.

"15 BİN OLMALIYDI"

Bursalı vatandaş, "Bence yeterli değil. 15 bin olmalıydı" ifadelerini kullandı.

 

 

 

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2023.06.21 13:34 - Son Güncellenme: 2023.06.21 13:48 - HACER KUŞ
A