Bursalılar endişe duyuyor! Havadaki zehirli gaz oranları...
Mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava koşulları Bursa'da havadaki zehirli gaz oranlarının normal değerlerinin çok üzerine çıkmasına neden oldu. Bu verileri bakanlığın resmi internet sitesinden yayınlayan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı rüzgarın esmesi halinde değerlerin tekrar normale dönebileceğini açıkladı.
2017.12.14 15:54 - Son Güncellenme: 2017.12.14 16:21 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Bursalılar zehir soluyor!
Aralık ayında bahar havası yaşayan Bursa'da, havadaki parti kül oranlarını belirleyen PM10 değerleri büyük bir artış gösterdi. Normalde 70 olması gereken bu değer Bursa'da bugün bir çok bölgelerde sağlığı olumsuz şekilde etkileyecek seviye olan 161 olarak ölçüldü.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilileri, Enversiyon adı verilen bu olgu, soğuk havanın zeminde kalması, sıcak dalganın ise bunun üzerinde bulunmasından kaynaklanıyor. Şu andaki değerler bayağı sıkıntılı. Bu sadece Bursa için geçerli değil. Türkiye'nin büyük bölümü için aynı sıkıntı var. Rüzgarın esmesi halinde değerler tekrar normale dönecek dediler.
Kış aylarında sokağa çıkmaktan endişe duyduklarını söyleyen Bursalılar, son yıllarda artan hava kirliliği karşısında kalıcı önlemler alınmasını isterken uzmanlar ise bu havanın başka akciğer kanseri olmak üzere felç riskini artırıp, KOAH ve çocuk astımlarının birinci nedenlerini oluşturduğunu açıkladılar.

Öte yandan hava kirliliğie ilişkin Çevre ve Şehircilik Bursa İl Müdürlüğü'nden önemli bir açıklama yapıldı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Son dönemde basınımızda yer alan haberlerde İlimizde hava kirliliği değerlerinin yükseldiğinden bahsedilmekte olup bu açıklama yapılasına gerek duyulmuştur.
İlimizde Bakanlığımız tarafından kurulan toplam 6 adet Hava Kalitesi İzleme istasyonumuz olup sürekli olarak hava kalitesi izlenmesi yapılmakta ve bu veriler www.havaizleme.gov.tr adresinde kamuoyunun bilgisine anlık olarak sunulmaktadır.
Ancak; özellikle, kritik meteorolojik şartların yaşandığı bu günlerde trafik yoğunluğu ve kış aylarında artan kömür kullanımına bağlı olarak kirlilik oranlarında artışlar görülebilmektedir. Bu artışlar, tüm Bursa genelinde kendini göstermekle beraber, sanayinin ve trafiğin yoğun olduğu, kömür kullanımının daha fazla olduğu, özellikle topoğrafik açıdan dezavantajlı olan Bursa Merkez İlçeler ve İnegöl İlçemizde kendisini daha fazla hissettirmektedir.
Hava kirliğini artıran kirletici faktörlerin yanı sıra olumsuz meteorolojik şartlar da son günlerde partikül madde (PM10) değerlerinin yükselmesine neden olmuştur. Yüksek basınç merkezi nedeniyle yere yakın seviyedeki havanın yükselememesi, soluduğumuz kirli havanın yukarı seviyelerdeki temiz hava ile karışamamasına ve yaşadığımız ortamdaki hava kirliği konsantrasyonlarının yüksek değerlere ulaşmasına neden olmaktadır. Öte yandan rüzgar hızlarının da düşük hızlarda esmesi, partikül madde konsantrasyonlarının dağılmasına engel olmakta ve kirliliğin yüksek değerlerde kalmasına katkı sağlamaktadır. İlimizdeki kirlilik yükünün azaltılması için aşağıdaki tedbirlerin alınması daha da önem arz etmektedir.
- Özellikle kış döneminde toplu taşımaya özen gösterilmeli ve bireysel araç kullanımı azaltılmalıdır.
- Araç bakımları zamanında yapılmalıdır.
- Yakıtlar, soba ve kaloriferlerde tekniğine uygun yakılmalı ve katı yakıt kullanılan sitelerde kazan çıkışlarına filtre takılmalıdır.
- Kalorifer ve soba bacaları her sezon muhakkak temizlenmelidir.
- Katı yakıt kullanan konut ve işyerlerinde (okul, hastane vb. hariç) yakıt yakım süresi aralıkları uzun tutulmalı ve filtre bakımları kış döneminde daha sıklıkla yapmalıdır.
- Bina ve diğer yıkım faaliyetlerinde dört yönlü pülvarize sulama sistemleri kullanılarak tozuma oluşmaması sağlanmalıdır.
- Partikül Madde (toz) kirliliğinin azaltılması için trafik, ısınma ve sanayi kaynaklı olarak alınan İl Mahalli Çevre Kurulu kararlarına uyulma konusunda tüm halkımız, sanayi ve kamu kurum kuruluşları gerekli hassasiyeti göstermelidir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur."