Bursalılar emekli maaşına gelen zammı yeterli buluyor mu?
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan en düşük emekli maaşının 7 bin 500 TL olacağını açıkladı. Bizde Bursalı vatandaşlara "En düşük emekli maaşının 7 bin 500 TL olması hakkında ne düşünüyorsunuz?" diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...
2023.03.24 15:59 - Son Güncellenme: 2023.03.24 16:48 - Bursa Bölge - HÜSEYİN İZCİ
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından en düşük emekli maaşı 7 bin 500 TL olarak açıklandı. Biz de Bursalı vatandaşlara sorduk. Bazı vatandaşlar bu ücreti yeterli bulurken bazıları da yetersiz buldu. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...

"İYİ PARA, BEREKET VERSİN"
Cumhurbaşkanımıza teşekkür ederiz diyen Fatih Mukıl, "Biz de EYT adayıyız ve emekli olacağız. 5 bin 500 lira beklerken 7 bin 500 oldu. Allah razı olsun, şu an için yeterli. 4 kişi çalışan var, 2 kişi çalışan var o yüzden maaşın yetip yetmeyeceğine dair bir şey diyemiyorum. İyi para. Bereket versin" diye konuştu.

"İSTEDİĞİMİZİ ALIYORUZ, İSTEDİĞİMİZİ YİYORUZ"
Allah bereket versin diyen Necati Yaşar, "Bayrağımız, ezanımız devam etsin. Geçim de iyidir, çok iyidir. Çünkü istediğimizi alıyoruz, istediğimizi yiyoruz. Rahatça namazımızı kılıyoruz. Önce vatan lazım. Vatanımız, milletimiz, devletimiz çok iyidir. Allah beterinden saklasın. Beteri olursa daha kötü olur. Ben istediğimi alıyorum, istediğimi yiyorum. İstediğim şekilde geziyorum. Önderimiz, vatanımız, hürdür ve böyle kalacak" dedi.
Ramazan üzeri en düşük emekli maaşına gelen zammın iyi olduğunu söyleyen vatandaş, zamla beraber maaşın yeterli olacağını dile getirdi.
"İNSANLAR ÇALIŞIYOR 8 BİN 500 ALIYOR, EMEKLİLERE DE 7 BİN 500 VERİYORLAR, İYİ PARA"
Emekli maaşına gelen zamdan sonra asgari ücrete de zam gelmeli diyen vatandaşa, "İnsanlar çalışıyor 8 bin 500 lira alıyor. Bize de 7 bin 500 lira veriyor. İyi para. Gençlerde zamanında ev sahibi olacaklar, bizim yaşımıza gelince de rahat edecekler. Bu yaşa gelip ev sahibi olamamışsa ondan zaten hayır bekleme" diye cevap geldi.

İNSANLARIN KARNI TOK, GÖZÜ AÇ, TÜRKİYE'Yİ VER YİNE DOYMAZLAR"
Emekli maaşına gelen zammın yeterli olduğunu vurgulayan İbrahim Şener, "Bu Türkiye'yi versen yine doymazlar. İnsanların karnı toktur, gözü açtır. Hesabını bilene her şey yeterlidir. Akşama kadar kahvede 40-50 lirayı verir. Bir paket sigara içer 100 lira yapar. Karısı 10 lira istediğinde de kızar" dedi.

"YETMEZ, RAHAT YAŞAMAK İÇİN 10 BİN LİRA GEREKİR"
EYT'den faydalanamadığı için çok sinirli olduğunu belirten Fatma Güdücü, "Sigorta numaram 2003 yılından. Haksızlık yani 6 bin günüm var. Yaşımda 55 ama emekli olamıyorum. Emekli olsaydım en düşükten alabilirdim. Her şey o kadar pahalı ki 7 bin 500 lira yeterli olmaz. Rahat yaşamak için 10 bin gerekir. Evde 2 emekli varsa yetebilir ama tek emekli varsa yetmez. Karı- koca emekliyse ve kira da vermiyorsa rahat rahat geçinir. Ama kiradaysa ve tek emekli maaşı varsa bir kişinin o zaman çok zor oluyor" dedi.

"17 YIL BELEDİYE DE ÇALIŞTIM, ALDIĞIM MAAŞ 5 BİN 451 LİRA"
Emekli maaşına gelen zammın, zaten olması gerektiğini belirten Mehmet Atak, "Biz zaten düşünüyorduk. Yapılması gerekiyordu bu zammın. Benim maaşım 5 bin 451 lira ve 17 yıl belediye de çalıştım. Hak etmiyor muyum parayı. Onun için diğer maaşıma göre şu an ki yeter. Asgari ücretin hemen hemen ayarına geldi. Benim maaşım 2 bin 800 liraydı. Bir yılda hayat şartlarına göre yükseldi. Çok güzel, çok memnunum" diye belirtti.
Emekli maaşına gelen zamdan çok memnun olduğunu söyleyen vatandaş, "Çok güzel oldu. Allah razı olsun devletten" dedi.

"İNŞALLAH GÜZEL BİR BAYRAM İKRAMİYESİ YAPARLAR"
Hayat pahalılığından yakınan vatandaş, "Asgari ücretle kıyaslamaya çalıştılar. Hayat çok pahalı. İnşallah güzel bir bayram ikramiyesi de yaparlar" dedi.
"İNSANIN GÖZÜNÜ TOPRAK DOYURUR, PARA DOYURMAZ"
İnsan paraya doymaz diyen Halil İbrahim Öztürk, "7 bin 500 belki bana yeter ama başkasına yetmez. İnsanlar paraya doymaz. Sana çantayla 20 bin lira verecekler gene yetmeyecek. İnsanın gözünü toprak doyurur, para doyurmaz" diye belirtti.

"ÇOK AZ, BİR YARAYA MERHEM OLMASI İÇİN EN AZ 10 BİN LİRA GEREKLİ"
Ülkenin ekonomik durumu ortada diye başlayan Uğur Tıraş, "Bence çok az. Bir yaraya merhem olabilmesi için en az 10 bin lira olmalı" diye konuştu.