Bursalılar cevapladı: Yeni yıldan beklentileriniz neler?
Her yeni yıla ümitle bakarken, 2023 yılına da aynı motivasyonla girmek istiyoruz. 'Söz Bursalılarda' programı bu hafta Bursa halkına 'Yeni yıldan beklentileriniz neler?' sorusunu yöneltti. Ekonomi ve sağlık anlamında Bursalı vatandaşların beklentileri olurken, yeni yılın ülkemiz adına güzel geçeceğine inanmayanlar da vardı. Söz Bursalılarda...
2022.12.29 10:51 - Son Güncellenme: 2022.12.29 11:19 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Yeni yıldan beklentileriniz neler?
HÜSEYİN İZCİ - ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
Bursa halkı yeni yıldan pek de umutlu görünmüyor. 'Yeni yıldan beklentileriniz neler?' sorusunu yönelttiğimiz vatandaşlar, dertlerini mikrofonlarımıza anlattı. Söz Bursalılarda...

"İNŞALLAH HER ŞEY DÜZELİR"
Yeni yılda hedefinin üniversite kazanmak olduğunu söyleyen Ahmet Zengin, "İnşallah her şey düzelir. Ne diyebilirim ki. Sevdiklerimiz ve sağlığımız yerinde olsun. Bir de üniversite kazanmak istiyorum inşallah olursa. Biraz zor ama hedefim hukuk okumak ama pek olacağını sanmıyorum" dedi.

"AYNI SÜRÜNMENİN FAZLASINI BEKLİYORUM"
Yeni yıldan bir beklentisi olmadığını belirten Sevim Çalım, "Valla yeni yıldan ben bir şey beklemiyorum. Aynı sürünmenin fazlasını bekliyorum. Ancak sürüneceğiz. Allah razı olsun üsttekiler de kimi gözüme bak der, parlıyor der, öteki falan söyler ama gözlerine bakıyoruz gözleri de parlıyor ama milletin ahını yiyoruz diye gözleri ağlıyor. Ama bunu anlayan yok" ifadelerini kullandı.

"BİZİ RAHAT BIRAKMIYORLAR"
Bursalı bir vatandaş dünya genelinde ekonomik sıkıntıların olduğu söylerken, "2023 yılından beklentilerimiz Allah'tandır. Allah ne yazmışsa o olacak. Tek Türkiye için değil, dünyada bir ekonomik sıkıntı var. Çevremizi sarmışlar. İslam alemini sarmışlar daha doğrusu. Bizi rahat bıakmıyorlar ki" şeklinde düşüncelerini aktardı.

"HEPİMİZE HAYIRLI UĞURLU OLSUN"
Yenil yıldan bir beklentisi olmadığını belirten bir başka vatandaş, "Hepimize hayırlı uğurlu olsun. Hayırlara vesile olsun. Beklentimiz yok. Emeklilerin durumu iyi değil. Asgari ücreti artıracaklar ama emekliye de aynı oranda artıracaklar mı artırmayacaklar mı onu düşünüyoruz onu merak ediyoruz. Sağlığın olmadıktan sonra bütün Bursa senin olsa ne yapacaksın" dedi.

"EKONOMİNİN DÜZELMESİNİ İSTİYORUZ"
Yeni yılda ekonominin düzelmesini bekleyen Mert İbrahimoğlu, "Beklentim aslında çokta bir şey değil açıkçası. Ekonominin düzelmesini istiyoruz. Enflasyon yine tavan yapacak. Asgari ücret yükselecekmiş ama yükselse bile fahiş fiyatlar yine yükselecek. Kontrol ediyoruz diyorlar ama etmiyorlar. Benim oturduğum mahallede fahiş fiyatlar var. Yine de kontroller devam ediyor ama bir halt yapıldığı yok. O yüzden boşuna haberlere çıkıp da kontrol ediyoruz demesinler." şeklinde konuştu.

"HAYAT PAHALILIĞINA BİR ÇÖZÜM BULSUNLAR"
Hayat pahalılığının bitmesini isteyen Ayşe Eligül, "Şu hayat pahalılığının bitmesi. Hayat pahalılığına bir çözüm bulsunlar emekli mahvoldu. Emekli ölüyor artık. Bir kilo yağ olmuş 50 lira. Nasıl geçineceğiz. Cumhurbaşkanının bunlara bir el atması lazım. Bizim sorunumuz bu. Bir de emekli maaşlarına iyi bir zam yapması. Çok zor. Kiralar çok pahalı. Kira artışlarında biraz indirime gidilmesini istiyoruz. Hep mücadele ediyoruz hep mücadele ediyoruz. Artık yeter yani sabrımız taştı. Bir hastamızı doğru düzgün hastanelere götürüp tedavi bile ettiremiyoruz. Bunlara da sağlık bakanının el atması lazım. Korumasın yani hemşireleri doktorları. Biraz da hastaları düşünsünler" ifadelerini kullandı.