Bursalı EYT'liler konuştu

Bursalı EYT'liler konuştu

6 Şubat'ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremin ardından EYT düzenlemesinin ertelenip ertelenmeyeceği gündeme geldi. Meclis, 28 Şubat'ta çalışmalarına başlarsa EYT düzenlemesinin mart ayı başında meclisten geçmesi bekleniyor. Biz de Bursalı vatandaşlara Meclis'in erteleme kararını sorduk. Söz Bursalılarda...

2023.02.24 09:25 - Son Güncellenme: 2023.02.24 09:36 - Bursa Bölge - MEMETCAN YEŞİLBAŞ
A
Bursalı EYT'liler konuştu

MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN

Kahramanmaraş merkezli depremin ardından EYT düzenlemesinin ertelenip ertelenmeyeceği gündeme geldi. Biz de Bursalılara Meclis'in erteleme kararını sorduk. EYT ertelendi mi? EYT ne zaman çıkacak? Meclis 28 Şubat'ta çalışmalara başlayacak mı? Söz Bursalılarda...

"HERKESİN DERDİ KENDİNE BÜYÜK"

EYT düzenlemesiyle beraber çalıştığı işyerinden istifa edeceğini belirten Ali Bilenser, "Tasarı Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden geçti ancak henüz onaylanmadı. Onaylanırsa istifamızı vereceğiz. Ben borçlanma yapmadım ancak yapan arkadaşlarım var. Maaşlarının yatacağına güvenerek arkadaşlarım borçlanma yaptı. Söylenen tarihte maaşlarını alacaklarını düşünerek borçlandılar. Memleket genel olarak zor durumda. Başımızdan felaket eksik olmuyor. Bizimkiler küçük sorun gibi kalabilir ancak herkesin derdi kendine büyük. Bu şartlar altında borçlanma için kredi çeken vatandaş bu parayı ödeyemez. İşin içinden nasıl çıkacaklarını bilmiyorum. Bunun ilgili belki küçük bir iyileştirme yapılabilir. EYT süreci daha fazla ertelenirse bu durum iktidar için kötü olacaktır. Yasayla beraber 3 yıl önce emekli olmuş olacağım. Benim 7 bin 700 günüm var. Günlerimi fazla fazla doldurdum. Allahtan elimiz ayağımız tutuyor da çalışıyoruz. Yeni nesli merak ediyorum. 65 yaşına kadar nasıl çalışacaklar?" diye konuştu.

"KREDİ ÇEKMEDİM"

Emekli maaşını ek gelir olarak gördüğünü ifade eden Ömer Cili, "Ben ertelenmeden dolayı bir mağduriyet yaşamıyorum. Aktif olarak çalışmaya devam ediyorum. Sigorta prim günlerim eksik olmadığı için kredi çekmem gerekmedi. Sadece onaylanmasını bekliyoruz. İşlem tamamlandığından faydalanacağız. Yaşım daha genç çalışmaya devam edeceğim. Emekli maaşı ek gelir olacaktı" dedi.

 "MECLİS TEKRAR ERTELENEBİLİR"

Yasin Hacılar, "Deprem dolayısıyla işlemlerin ertelendiğini düşünüyorum. Daha önemli konular var. Deprem olmasaydı en geç mart ayında insanlar maaşlarını alacaklardı. Tekrar meclisin ertelenme ihtimali olduğunu düşünüyorum. EYT'li vatandaşların büyük bir çoğunluğu zaten çalışıyor. Emekli maaşı bizlere fazladan bir gelir olacaktır" dedi.

"İLK MAAŞIMI DEPREMZEDE BİR AİLEYE BAĞIŞLAYACAĞIM"

Hak kazanması durumunda ilk emekli maaşını Bursa'ya gelen depremzede bir aileye bağışlayacağını ifade eden Necmi Alyız, "Borçlanma ücretini ödemek için kredi çekenler, arkadaşlarından borç alanlar var. Çalıştığım işyeri emeklilik çıkana kadar beni idare ediyor. Özel firmalarda bu durum sıkıntı yaratıyor. Emekli olmaya hak kazananlar içinden istifasını verenler var. Depremden dolayı EYT biraz ertelendi. Devletimiz ne karar verirse saygımız sonsuz. Ben gecikmeden dolayı bir mağduriyet yaşamıyorum. Ülkemizin yaşadığı acılardan sonra o parada gözüm yok. Çalışanının emekli olacağını bilen bazı firmalar, elemanını gözden çıkarıyor. Uzatılan süreci beklemek istemiyorlar. Tüm bu sürecin Nisan ayını bulacağını düşünüyorum" diye konuştu

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2023.02.24 09:25 - Son Güncellenme: 2023.02.24 09:36 - MEMETCAN YEŞİLBAŞ
A