Bursa Valiliği tarafından Gaziler Günü mesajı yayımladı
Bursa Valiliği tarafından 19 Eylül Gaziler Günü mesajı paylaşıldı.
2022.09.19 08:32 - Son Güncellenme: 2022.09.19 08:33 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
Bursa Valiliği 19 Eylül Gaziler Günü dolayısıyla bir mesaj paylaştı. Valiliğin paylaştığı mesajda,"
Aziz Bursalı Hemşehrilerim; Çok Kıymetli Gazilerimiz;
Kutsal saydığı tüm değerler uğruna can vermeyi yaşamaktan üstün tutan aziz milletimiz, bu yolda canlarını ortaya koyan şehit ve gazilerimizin destanlarıyla dolu nice tarihler yazmıştır. "Ölürsek şehit, kalırsak gazi" diyerek çıkılan savaş meydanları, kahraman Mehmetçiğimizin nice zafer ve mücadeleleriyle anılmaktadır.
Bu destansı mücadelelerden biri olan Sakarya Meydan Muharebesi sonrasında, 19 Eylül 1921'de, Gazi Meclisimiz tarafından Mustafa Kemal Atatürk'e "Gazi"lik unvanı ve "Mareşallik" rütbesi verilmiş ve bu tarihe atfen her yıl, 19 Eylül Gaziler Günü olarak kutlanmıştır.
Bu önemli gün, şehadete koşarken gazilik makamına eren kahramanlarımıza olan minnet duygumuzun daha da kuvvetlenmesine vesile olmaktadır.
Ülkemizin her karış toprağında, vatanını bayrağını ve kutsal değerlerini korumak ve savunmak için en güç koşullar altında canlarını ortaya koymaktan çekinmeyen gazilerimiz, milletimizin medari iftiharı, vatanseverliğin ve kahramanlığın ete kemiğe bürünmüş abideleridir.
Geleceğimizin teminatı olan gençlerimize, Malazgirt'te, Çanakkale'de, Sakarya'da, Dumlupınar'da, vatanın dört bir yanında terör örgütlerine karşı sınırlarımız içinde ve dışında verilen mücadeleyi iyi anlatmalı, bu aziz vatan uğrunda gösterilen fedakârlığı öğretmeliyiz.
Bu vesile ile Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları başta olmak üzere, vatanımız için canlarını hiç düşünmeden feda eden aziz şehitlerimizi ve ebediyete intikal etmiş kahraman gazilerimizi rahmet ve şükranla anıyor, hayatta olan gazilik mertebesi ile şereflenmiş gazilerimize de sevdikleri ile birlikte sağlıklı, mutlu, uzun ömürler diliyorum" ifadelerine yer verildi.
