Bursa'nın şampiyon öğrencilerine hediye yağmuru!

Bursa'nın şampiyon öğrencilerine hediye yağmuru!

Bursa'da 2012 - 2013 eğitim- öğretim yılında Türkiye ve Dünya Şampiyonlarında 14 branşta altın madalya kazanan 121 öğrenci, Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu'nda düzenlenen törenle ödüllendirildi.

2014.01.17 15:26 - Son Güncellenme: 2014.01.17 15:26 - Spor - HABER MERKEZİ
A
Bursa'nın şampiyon öğrencilerine hediye yağmuru!

Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün koordinasyonuyla, 2012-2013 yılında Okul Sporları Çoklu Branş faal lisanslı katılımda 48.042 sayısıyla İstanbul'u geride bırakarak tarihi bir başarıya atan Bursa'nın altın çocukları unutulmadı. Türkiye ve Dünya Şampiyonalarında toplam 14 branşta altın madalya kazanan 121 öğrenci, Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosu Dede Efendi Salonu'nda düzenlenen törenle ödüllendirildi. Törene Vali Münir Karaloğlu, Vali Yardımcısı Adnan Çakıroğlu, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Süleyman Şahin, İl Milli Eğitim Müdür Vekili Mustafa Bilici, Büyükşehir Belediye Başkanı Vekili Abdullah Karadağ, Osmangazi Kaymakamı Necdet Türker, İl Emniyet Müdürü Sabri Durmuşlar, Bursa Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu Genel Başkanı Cemal Vardar,  ilçe milli eğitim, kurum ve okul müdürleri ile beden eğitimi öğretmenleri ve ödül alan öğrenciler katıldı. 
"EN GÜZEL MADALYA GÜZEL AHLAK MADALYASIDIR"
Altın madalya alan öğrencilerle gurur duyduklarını ve sevindiklerini belirten Vali Münir Karaloğlu, "Temennimiz bu okullarımızın sayısı artsın. Dünya Şampiyonalarında kürsüye çıkan okullarımızın ve çocuklarımızın sayısı artsın. Bütün hedefimiz bu. Sevgili çocuklar, aldığınız madalyalar dolayısıyla hepinizi kutluyorum. Madalyaları güle güle göğsünüze asın. Ama unutmayın ki en büyük madalya güzel ahlak madalyasıdır. En güzel madalya iyi insan olma madalyasıdır. En büyük madalya iyi bir vatandaş olma, ülkesini ve milletini sevme, ülkesine ve milletine faydalı olma madalyasıdır. Bunları da göğsünüzden ve gönlünüzden çıkarmayın" dedi.
"OKULLARDAKİ SALONLARIMIZ 24 SAAT BOYUNCA HİZMET VERECEK"
Sporcuların centilmence davranması ve yapılan sporun insanları sevgiye, kardeşliğe ve barışa ulaştırması gerektiğini kaydeden Vali Münir Karaloğlu, "Bursa'da sporun gelişmesi için, gençlerimizin sporla buluşması için yoğun bir çabamız var. Her okulumuzun bir spor salonu olmasını istiyoruz. Bu anlamda bize destek veren Büyükşehir ve ilçe belediyelerimizi kutluyorum. Artık okuldaki spor salonlarımızın sadece okula gelen çocuklara hizmet veren salonlar olmasını istemiyoruz. Öğrenciler okuldan çıktıktan mahalledeki bütün gençliğin hizmetinde olsun. Artık okul müdürlerimizin okullarındaki spor salonlarını kilitleyip eve gitmelerini istemiyoruz. Bu mekanları 24 saat sistemiyle mahallemizdeki gençlerimizin hizmetine verdik. 2012-2013 yılında Okul Sporlarına katılan 48 bin öğrencimizin tamamını, özellikle kentimize madalyayla dönen 121 öğrencimizi kutluyorum. Sizden beklentimizin büyük olduğunu, bu şehirde ülkemizin bayrağını bütün şampiyonlar ve Olimpiyatlarda dalgalandıracak gençlerin çıkacağına inanıyorum. Bu konuda emek veren bütün arkadaşlarımızı kutluyorum" diye konuştu.
"GEÇEN YIL TARİHİ BAŞARI, KATILIM VE MÜSABAKA SAYISI YAKALADIK"
Törende yaptığı konuşmada spora yapılan yatırımların ülkenin geleceğine yapılan en büyük yatırımlardan biri olduğu inancıyla çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Süleyman Şahin ise, "Çocuklarımızın spor organizasyonlarına katılarak sporla buluşmasının ve bir spor tesisinin açılmasının aynı zamanda bir hapishanenin kapanması, batakhanelerin kurutulması ve hastanelerin hasta sayısının azaltılması anlamına geldiği bilinciyle çalışmalarımızı büyük bir sorumluluk ve büyük bir vebal içinde yürütmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu. Bu bilinçle Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü'nün öncülüğünde İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün destekleriyle Okul Spor Faaliyetlerinde geçen yıl katılım sayıları ve başarı açısından Bursa'nın lider kent olma başarısı gösterdiğini vurgulayan İl Müdürü Şahin, "Bursa 48 bin sayısıyla İstanbul'u da aşarak katılımda büyük bir başarıya ulaştı. 2010-2011 yılında Okul Sporlarında faal lisanslı sporcu sayımız 20 bin iken, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında bu sayı 28 bine ve geçen yıl da 48 bin rakamına ulaştırarak Bursa'da bugüne kadar okul sporlarında en fazla katılan lisanslı öğrenci sayısına ulaşmış bulunmaktayız. Yine yapılan müsabaka sayısı açısından 2010-2011 yılında 2 bin 500 müsabaka yapılmışken, 2011-2012 yılında bu sayı 4 bin 200'e ve geçen yıl 4 bin 800 rakamına ulaştırarak çocuklarımızın müsabaka yeteneklerini ve tecrübelerini arttırıcı büyük bir organizasyon gerçekleştirdik. Yine 2010-2011 yılında toplamda 385 okulumuz Bursa genelinde Okul Sporlarına katılmışken, 2011-2012 yılında bu sayı 406'ya ve geçen yılda da 692 sayısına ulaşarak yine tarihi bir katılım sayısını yakaladık" dedi. 2012-2013 yılında 48 bin öğrenci içinde Türkiye ve Dünya Şampiyonaları'nda 14 branşta altın madalya alan 121 öğrencinin törene katıldığını belirten Şahin,  Faik Çelik Kız Meslek Lisesi'nin de Dünya Atletizm Şampiyonasında takım halinde Dünya 2.ciliği ve ferdi 3 sporcunun da Dünya Şampiyonluğunu kazanmasıyla bu başarıların taçlandığını söyledi.
"BÜYÜK KATILIM VE BAŞARILARA İMZA ATACAĞIZ"
Okul Sporları müsabakalarının yanı sıra çocukları sporla tanıştırmak ve sporu bir yaşam biçimi haline getirmek amacıyla birçok projenin hayata geçirildiğini de hatırlatan Şahin, "Eğitim, Sağlık ve Spor Bursa'da Hayat Oluyor" , "Bursa Kayakla Buluşuyor", "Bursa Yüzüyor", "Geleceğine Sporla Hayat Ver" projeleri ile "Atletizm Şenliği", "Anaokulları Jimnastik Şenliği", "Engelliler Spor Şenliği", "23 Nisan Spor Etkinlikleri", "19 Mayıs Spor Etkinlikleri" gibi organizasyonları gerçekleştirdiklerini kaydetti.  Bu kapsamda son 2 yıl içerisinde yaklaşık 200 bin çocuğu sporla buluşturduklarına dikkat çeken Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü:  "Sayın Valim özellikle bu çalışmalarımızın artarak devam etmesi için sizlerin okul spor salonlarının tam zamanlı olarak kullanılması talimatınız bizlere ayrı bir güç katmıştır. Bu gayret ve destekle inşallah 2013-2014 yılında da daha büyük katılım ve başarılara imza atacağız. Sayın Valim, spora ve sporcuya verdiğiniz destek için, bugün bizleri onurlandırdığınız için sizlere şükranlarımı arz ediyorum. Yine spor faaliyetlerimizde bizlere her türlü desteği sağlayan milletvekillerimize, İl Genel Meclisimize,  Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Recep Altepe'ye, diğer ilçe belediye başkanlarımıza, İl Milli Eğitim, Sağlık ve Emniyet müdürlerimize ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Yine bu öğrencileri bizlere emanet eden çocuklarımızın ailelerine ve bu büyük başarının kazanılmasında en büyük pay sahibi olan beden eğitim öğretmeni arkadaşlarıma ve okul müdürlerine huzurlarınızda teşekkürü bir borç bilirim. Bu vesileyle altın madalya kazanan Bursamızın altın çocuklarını kutluyorum"
Konuşmaların ardından Türkiye ve Dünya Şampiyonlarında altın madalya kazanan öğrencilere ödülleri verildi. Dünya Liselerarası Atletizm Şampiyonasında takım halinde Dünya 2.'liği ve 3 ferdi Dünya Şampiyonluğu kazanan Faik Çelik Kız Meslek Lisesi öğrencilerine çeyrek altın ve spor malzemesi hediye edildi. Toplam 14 branşta altın madalya kazanan diğer şampiyonlara da plaket ve spor malzemesi hediye edildi. 

Diğer Spor Haberleri için tıklayın


2014.01.17 15:26 - Son Güncellenme: 2014.01.17 15:26 - HABER MERKEZİ
A